וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שער השקל עומד בפני תפנית מול הדולר?

TheMarker

9.11.2008 / 13:05

להערכת האנליסט לירן קפלוטו מפינוטק השוק והמטבע הישראלי אמנם שומרים על יציבות יחסית לטלטלות ברחבי העולם אך אין להיכנס לשאננות, כיוון שהיצוא לארה"ב ואירופה מהווה מרכיב מרכזי בתוצר, ועם הירידה בביקוש מאזורים אלה עשוי גם התוצר הישראלי לרדת



בשבוע החולף נחלש מעט השקל מול הדולר שנסחר ביציבות בזירה העולמית. במהלך השנה האחרונה נסחר הדולר בתנודתיות גבוהה מול השקל עם רמה נמוכה של 3.2041 ב-10 ליולי ורמה גבוהה של 3.9025 ב-23 לאוקטובר. פער בשיעור של כ-70 אגורות בטווח של שלושה חודשים בלבד.



להערכת האנליסט לירן קפלוטו מפינוטק השוק והמטבע הישראלי אמנם שומרים על יציבות יחסית לטלטלות ברחבי העולם אך אין להיכנס לשאננות, כיוון שהיצוא לארה"ב ואירופה מהווה מרכיב מרכזי בתוצר, ועם הירידה בביקוש מאזורים אלה עשוי גם התוצר הישראלי לרדת.



תחזיות הצמיחה לשנת 2009 נעות בין פסימיות של 1.0% לבין אופטימיות של 2.9%. בחינה של הנתונים המאקרו כלכליים מלמדת כי האבטלה נמוכה, מסגרת התקציב נשמרת והכלכלה הריאלית לא נפגעה אך עדיין חשופה. להערכת קפלוטו שנת 2009 תהיה שנת מבחן לישראל וכעת זהו זמן מתאים מאוד לבחינה של פיזור נכון של התיק הפיננסי בעבור החודשים הבאים.



הצמד דולר שקל לא תפס כיוון חד משמעי בשבועיים האחרונים ותעתע במשקיעים. לדברי קפלוטו "עבור הסוחרים בטווחי זמן קצרים יש לקחת בחשבון את התנודתיות הגבוהה, תיקון לכיוון מטה עשוי למצוא ריצפה ברמה של 3.70, כשלון פריצה יהווה איתות קניה משמעותי". לכיוון מעלה אומר קפלוטו "רמת ההתנגדות ניצבת על 3.90 שקלים. עבור הסוחרים לטווחי זמן ארוכים יותר, פריצה של 4.0 שקלים לכיוון מעלה זוהי רק שאלה של זמן, סיכוי גבוה שהתשובה תגיע עוד לפני סוף 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully