וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד משפיע המשבר בשווקים על משקיעי הקארי טרייד?

TheMarker

9.11.2008 / 13:26

אם לא תהיה התערבות יוצאת דופן מצד מקבלי ההחלטות ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי תושג המטרה של 80.0 יין לדולר, רמת שפל מאז 1995



מדיניות הורדות הריבית היא עניין שבשגרה בכל רחבי העולם. גוש היורו, בריטניה ושוויץ קיצצו ריביות כמהלך מתבקש נוכח ההאטה הכלכלית. בארה"ב החוזים העתידיים בשיקגו מגלמים סיכויים של 97% לקיצוץ נוסף בריבית מרמה של 1.0% ריבית לכדי 0.5% בלבד, ההחלטה הקרובה תתפרסם באמצע דצמבר.



להערכת האנליסט לירן קפלוטו מפינוטק, המחצית הראשונה של שנת 2009 עשוי להוות אתגר לא פשוט עבור הכלכלה העולמית, לדבריו "מקבלי ההחלטות מתעקשים לעשות הכל בכדי להימנע מקצב צמיחה שלילי, אך במהרה נגלה שהניסיונות העלו חרס. הירידה החדה בביקושים והמספרים המאכזבים מצביעים כולם על כניסה למיתון כלכלי גלובלי".



משקיעי ה-carry trade הם משקיעים המוכרים מטבעות בעלי ריבית נמוכה כמו היין היפאני לטובת נכסים פיננסיים המניבים תשואה גבוהה יותר כדוגמת מטבעות בעלי ריבית גבוהה או נכסים פיננסיים בבורסות העולם. משקיעים אלו מקבלים רגלים קרות בימים של בורסות צבועות אדום וחוסר יציבות גלובלית ומממשים פוזיציות. בתוך כך מוותרים משקיעים אלו על תשואה לטובת אחזקה במטבע היפאני הבטוח.



כתוצאה מפעולות אלו הביקוש ליין עלה בחודשים האחרונים באופן משמעותי והתחזק בכ-14% מול הדולר, ב-30% אל מול היורו ובכ-40% מול הדולר האוסטרלי. היד נטויה וליין צפויה התחזקות משמעותית נוספת, בשנה הקרובה, אם לא תהיה התערבות יוצאת דופן מצד מקבלי ההחלטות ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי תושג המטרה של 80.0 יין לדולר, רמת שפל מאז 1995.



זרם הנתונים הכלכליים המאכזבים מארה"ב אינו פוסק, האבטלה בארה"ב עלתה לרמה של 6.5% ומספר המשרות החדשות ירד ב-240 אלף בחודש אוקטובר, קצב המכירות הקמעונאיות הוא הגרוע ביותר בעשור האחרון. להערכת האנליסט לירן קפלוטו מפינוטק "הבריחה מסיכונים בשווקים הגלובליים עשויה להימשך בחודשים הקרובים וכך יגבר הביקוש לדולר האמריקאי ובעיקר ליין היפאני".



הנתונים החשובים שיתפרסמו השבוע מתמקדים בבריטניה שם יפורסמו ביום רביעי נתוני אבטלה, מספרי משרות חדשות, ודו"ח האינפלציה הרבעוני. הפרסומים עשויים להכביד על הכלכלה הבריטית וכך גם על הליש"ט הפגיע. ביום שישי צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב. בן ברננקי נגיד הפדרל ריזרב, צפוי לנאום השבוע ויהיה מעניין לעקוב אחר נאומו בניסיון לדלות רמזים הנוגעים למדיניות המוניטארית העתידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully