וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר בקרנות הנאמנות: רק 8% מהקרנות הצליחו להביס את תשואת השוק

יעל פולק

9.11.2008 / 13:29

דש תל בונד ללא מניות השיגה תשואה של 3.1% בחודש האחרון - לעומת 1.3% בלבד של תיק הבנצ'מרק


תקופה קשה עוברת על תעשיית קרנות הנאמנות, השווקים היורדים ופדיונות הענק מקשים על מנהלי הקרנות להשיג תשואות טובות יותר מן המדדים. למעשה, בהשוואה שנערכה באתר Benchmarket.co.il נראה כי רוב מנהלי הקרנות לא מצליחים להביס תיקי בנצ'מרק אשר מורכבים מתעודות סל (ומייצגים את תשואת השוק) והדבר בלט במיוחד בחודש האחרון. באוקטובר הצליחו רק 8% מהקרנות להביס את תשואת השוק - 14 מתוך 166 קרנות.

המקום המשתלם ביותר להימצא בו בתעשיית קרנות הנאמנות בחודש האחרון היה בקרנות הגדולות (מעל 100 מיליון שקל) ללא מניות - 17% מהן הצליחו להביס את תיק הבנצ'מרק. באוטובר השיגה הקרן דש תל בונד ללא מניות, שמנהלת מעל 100 מיליון שקל, תשואה של 3.1% לעומת בנצ'מרק של 1.3% בלבד שהשיג תיק תעודות הסל. דש תל בונד ארוך מנהלת אמנם נכסים בהיקף של פחות מ-20 מיליון שקל, אך הצליחה להשיג באוקטובר תשואה של כמעט 5%.

למרות הנתונים הלכאורה אופטימיים, חשוב לזכור ש-83% מקרנות הנאמנות ללא מניות לא הצליחו להביס את המדדים. רמקו אג"ח דינמית ללא מניות, שמנהלת 61 מיליון שקל, איבדה באוקטובר 4.6% ומאז תחילת השנה נחלשה הקרן ב-32%. פסגות קומפס ללא מניות, שמנהלת כ-5 מיליון שקל, איבדה בחודש האחרון 2.6% ומאז תחילת השנה השילה 19%.

את הנתונים הגרועים ביותר באוקטובר מציגות הקרנות עם אחזקה של 10% במניות. הקרן היחידה שהצליחה להביס את תיק הבנצ'מרק היא מגדל אג"ח מנוהל, שמנהלת למעלה מ-100 מיליון שקל. הקרן השיגה באוקטובר תשואה של 1.8% אך נחלשה בלמעלה מ-8% מאז תחילת השנה. את התשואה הנמוכה ביותר מציגה קרן האג"ח FOREST שאיבדה בחודש האחרון כ-2% ומאז תחילת השנה נחלשה בכ-10.5%.

עם זאת חשוב לזכור שבמבט שנתי היו אלו דווקא הקרנות המנייתיות שהביסו את תיקי השוק: מאז תחילת השנה 47.5% מקרנות הנאמנות עם אחזקה של 30% מניות הצליחו להביס את תיקי הבנצ'מרק. ובאופן ממוקד עוד יותר - היו אלו דווקא הקרנות הקטנות יותר (שווי נכסים של עד 20 מיליון שקל) שהצליחו להביס את תיקי הבנצ'מרק ב-61% מהפעמים. חשוב לזכור שההשפעה של כל שינוי על הקרנות הקטנות הוא בעל משמעות מכרעת.

קרן קטנה שהצליחה להביס את המדדים מאז תחילת השנה היא די בי אם אג"ח, שמנהלת 3.5 מיליון שקל בלבד, והצליחה להשיג תשואה של 1.7%, בעוד שתיק הבנצ'מרק נפל ב-13.7% בתקופה זה. כדאי לציין שעל אף שמספר גבוה יחסית של קרנות נאמנות הצליח להביס את המדד, המשקיעים בכל זאת סבלו מהפסדים, אך הם היו נמוכים יותר מהפסדי תיק הבנצ'מרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully