וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים מייצגת עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל

TheMarker

9.11.2008 / 14:19

באג"ח צמודות מדד בעלות תשואות של סביב 3.5% ריאלית, מדובר על עסקה טובה מאוד; הדולר יתקן לרמה של 3.7-3.75 בשבוע הקרוב ואז יעלה עד מעל ל-4 שקלים לדולר



התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 217) עומדת על רמה של 6.27% לעומת תשואת האג"ח האמריקאי ל-10 שנים העומדת על 3.79% (פער של 2.48%), להערכת כלכלני גאון בית השקעות, נתון זה מייצג עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל. למשקיעים בעלי תעוזה ועצבים חזקים, ממליצים בבית ההשקעות להתמקד במח"מ השקלי הארוך אשר מהווה השקעה אטרקטיבית וסיכוי טוב ליהנות מרווחי הון.



בנוגע לאיגרות החוב צמודות המדד מעריכים בבית ההשקעות כי על אף העובדה שבחודשים הקרובים לחצי האינפלציה יתמתנו כתוצאה מצניחה במחירי הסחורות והאנרגיה וירידה בצריכה הפרטית. גם בהנחה שמרנית של אינפלצייה של 1.5% לשנה ב-3 השנים הבאות כפי שחוזה השוק, באג"ח בעלי תשואות של סביב 3.5% ריאלית, מדובר על עסקה טובה מאוד (4.9% נומינלית).



בעקבות הקדמת הבחירות צופים בבית ההשקעות שהדולר יתקשה לרדת מול השקל בגלל חשש לכלכלת בחירות ואי וודאות לגבי תוצאות הבחירות, ודולר יתקן מול השקל עד לרמה של 3.70 - 3.75 שקל לדולר. אולם בטווח של השבועות הקרובים מעריכים בבית ההשקעות שהדולר יגיע לרמת ה-4 שקל לדולר.



האפיק השקלי - בשבוע האחרון, עלו האג"חים השקליים בממוצע ב-1%, כתגובה להורדת הריבית במשק ולצפי להמשך מגמת הורדת הריבית. התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 217) עומדת על רמה של 6.27% לעומת תשואת האג"ח האמריקאי ל-10 שנים העומדת על 3.79% (פער של 2.48%), להערכת כלכלני גאון בית השקעות, נתון זה מייצג עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל. החוזים על הריבית בארה"ב צופים סיכויים של 100% להורדת הריבית ב-0.50% לפחות בישיבה הקרובה של הפדרל ריזרב.



הריבית בישראל צפויה לפי הערכת גאון בית השקעות להמשיך ולרדת ולכן במצב הנוכחי שנוצר קיים, עוד מקום לרווחי הון באפיק השקלי. למשקיעים בעלי תעוזה ועצבים חזקים, ממליצים בבית ההשקעות להתמקד במח"מ השקלי הארוך אשר מהווה השקעה אטרקטיבית וסיכוי טוב ליהנות מרווחי הון נוספים, קל וחומר לעומת המק"מים הקצרים שמגלמים בשוק כבר ירידה של 0.25% בריבית.



האפיק הצמוד - האינפלציה הנגזרת משוק ההון עומדת נכון לכתיבת שורות אלו על רמה של 1% לטווח הקצר, ואילו לטווח הבינוני של סביב 3 שנים מגולמת אינפלציה של 1.5%. האג"ח הצמודות הממשלתיות הבינוניות אטרקטיביות בתשואות הנוכחיות (סביב 3.5% ריאלית), על אף העובדה שבחודשים הקרובים לחצי האינפלציה יתמתנו כתוצאה מצניחה במחירי הסחורות והאנרגיה וירידה בצריכה הפרטית. גם בהנחה שמרנית של אינפלצייה של 1.5% לשנה ב-3 השנים הבאות כפי שחוזה השוק, באג"ח בעלי תשואות של סביב 3.5% ריאלית, מדובר על עסקה טובה מאוד (4.9% נומינלית).



המח"מ הארוך הצמוד החל להיות מעניין בתשואות של סביב 4.2% ריאלית אולם עדיין קיים הסיכון הטמון במינוף הארוך. בגאון בית השקעות ממליצים לנצל את הירידות החדות שנוצרו באג"ח הקונצרני ולשקול השקעה באג"ח בדירוגים גבוהים, שהינן אטרקטיביות נוכח SPREAD (מרווח) של 5.3% בתל-בונד 60 (מרווח מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות).



מט"ח – בשבועות האחרונים בעקבות התחזקות הדולר אל מול רוב המטבעות בעולם, התחזק הדולר אל מול השקל והתייצב על שער של 3.825 שקל. אחד ההסברים לזינוק של הדולר מול השקל הוא כאמור, התחזקות הדולר מול היורו והליש"ט.



בניגוד למגמה העולמית, הדולר נחלש מול היין היפני בגלל סגירת פוזיציות "קרי טרייד". מבחינה טכנית, ברגע שהדולר חצה את רמת ההתנגדות 3.65 שקל לדולר, רמת 3.90-3.91 שקל סומנה כרמת ההתנגדות הבאה. במידה וגם היא תיפרץ, ייחשב הדבר כשינוי מגמה ארוך טווח בדולר (לפי ההגדרה בניתוח טכני).



בעקבות הקדמת הבחירות צופים בבית ההשקעות שהדולר יתקשה לרדת מול השקל בגלל חשש לכלכלת בחירות ואי וודאות לגבי תוצאות הבחירות. בשורה התחתונה, אנו צופים כי בשבוע הקרוב, נהיה עדים לתיקון מטה מול היורו והליש"ט וייתכן שגם מול השקל עד לרמה של 3.70-.3.75 שקל לדולר. אולם בטווח של השבועות הקרובים אנו מעריכים כי הדולר יגיע לרמת ה-4 שקל לדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully