וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק של לו רניירי, מבעלי בנק הפועלים לשעבר וממציא אג"ח המשכנתאות - נפל

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 14:26

הבנק שבשליטתו וניהולו, פרנקלין, הוא הבנק ה-18 שנסגר בארה"ב



לו רניירי, מבעלי השליטה לשעבר בבנק הפועלים ואחד מיוצריו של שוק האג"ח המגובות במשכנתאות, הפך לקורבן של משבר האשראי העולמי לאחר שהרגולטורים בארה"ב סגרו את הבנק שייסד, פרנקלין בנק, בסוף השבוע.



בנק פרנקלין הטקסני, שנוסד על ידי רניירי ב-2002, נסגר בסוף השבוע לאחר שהתוכנית הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC) החליטה להשתלט עליו ולהעביר את כל פקדונותיו לפרוספריטי בנק, בעקבות הפסדים הקשורים למשבר האשראי ולהלוואות גרועות בתחום הנדל"ן. 46 סניפיו של הבנק הכושל ייפתחו מחדש כסניפים של פרוספריטי בנק, אליו הועברו פקדונות פרנקלין בסך 3.7 מיליארד דולר.



רניירי, בן 61, לשעבר סגן היו"ר של בית ההשקעות סלומון ברדרס, נחשב לממציא של שוק האג"ח המגובות במשכנתאות בשנות ה-70 וה-80. רניירי, שמכר ב-2005 את יתרת אחזקותיו בבנק הפועלים, סייע להפוך את סלומון ברדרס לאחד מבתי ההשקעות הרווחיים בוול סטריט בשנות ה-80, והיה אחד מראשוני הבנקאים שארזו משכנתאות וסחרו בהן כניירות ערך.



ב-2002 הרחיב רניירי את פעילות ההלוואות של הבנק, והקפיד להימנע משוק משכנתאות הסאבפריים שקריסתו הובילה למשבר האשראי העולמי. למרות ההימנעות משוק הסאבפריים, נכווה פרנקלין בשל הלוואות גרועות לחברות בנייה בקליפורניה, אריזונה, פלורידה ומישיגן - המדינות בעלות שיעור העיקולים הגבוה בארה"ב.



בשיחה עם אנליסטים לפני שנה, אמר רניירי כי המשבר בשוק הסאבפריים התפשט לענפים נוספים של ענף הנדל"ן וצפה כי הבעיות במגזר הבנייה יחמירו. במקביל, חקירה פנימית של רשות ני"ע בארה"ב (SEC) בנוגע לאי-סדרים חשבונאיים בדיווחים הפיננסיים של פרנקלין הובילה לפני מספר החודשים להדחת המנכ"ל ולהערכות כי רניירי ייאלץ למכרו על ידי הרשויות.



מניותיו של פרנקלין, שהונפק ב-2003 במחיר של 14.50 דולר למניה, צנחו ב-33% בסוף השבוע לרמה של 26 סנט. הבנק איבד יותר מ-75% משווי השוק שלו ב-2007, לאחר שהחובות האבודות שנאלץ לכסות הוכפלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully