וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המכרזים של עיריית ירושלים המליצה לבטל את מכרז שילוט החוצות בעיר

שמרית סלע

9.11.2008 / 14:54

לשכת המסחר תל אביב מבקשת להצטרף לחוצות זהב בעתירה נגד עיריית ירושלים בעניין מכרז שילוט החוצות


ועדת המכרזים של עיריית ירושלים הגישה המלצתה לראש העיר, אורי לופוליאנסקי, לבטל את מכרז שילוט החוצות בעיר. ביטול המכרז מצריך את אישורו של ראש העיר שידון על כך בימים הקרובים. בנוסף, הגישה לשכת המסחר תל-אביב בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים שיאפשר לה להצטרף לעתירתה של חברת חוצות זהב נגד עיריית ירושלים לעניין המכרז שפירסמה לשילוט חוצות בעיר. לנוכח מצב זה יהיה על ועדת המכרזים של עיריית ירושלים לשקול מה יהיו התנאים החדשים למכרז להתקנה, תחזוקה ותפעול של כל שילוט החוצות ומתקני הרחוב בעיר.

כפי שנחשף ב-TheMarker, לפני כשבועיים הוציא בית המשפט המנהלי בירושלים צו ארעי נגד בחירת זוכה במכרז שפרסמה עיריית ירושלים זאת לאור בקשה שהוגשה מטעם חוצות זהב להורות על מתן הצו. במקביל הוגשה עתירה לבית המשפט מטעם חוצות זהב להורות על ביטול המכרז או להורות על שינויים בתנאיו.

שני התנאים העיקריים במכרז, אותם מתארים בעתירה כ"בלתי חוקיים וכאלה הפוגעים בתחרות", הם התנאי לפיו הכנסות המציעים מפרסום חוצות יעמדו על היקף כספי של 25 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2005, 2006 ו-2007, וכן התנאי לפיו למציעים יהיה ניסיון, בהקמה, בתפעול ובתחזוקה של מתקני פרסום מסוגים רבים ומגוונים ובהיקפים גדולים.

לשכת המסחר מצטרפת לטענות חוצות זהב בעתירה כי "מדובר בתופעה מסוכנת שהחלה לקנות לה שביתה במכרזי הרשויות המקומיות לתקופות חסרות תקדים של 25 שנה. הסכנה היא שעד מהרה תחום שילוט החוצות במדינת ישראל ייפול לידיה של חברה אחת לפרק זמן ממושך ביותר. פעולה זו של עיריית ירושלים פסלה על הסף עסקים רבים, קטנים ובינוניים, שאינם מסוגלים לספק את מכלול השירותים נשוא המכרז". עוד טוענת לשכת המסחר כי "להשלכות של תוצאות העתירה יש השפעה על ההתנהלות העתידית של השלטון המקומי בכלל ורשויות מקומיות בפרט, כמו גם על אופן ניהול העסקים במשק הישראלי ויכולתם של עסקים קטנים ובינוניים לקחת חלק בעוגת המכרזים הציבוריים".

עיריית תל-אביב-יפו הייתה החלוצה שהוציאה מכרז בעל תנאים דומים לאלו של המכרז בירושלים, כאשר במהרה התברר כי החברה היחידה שמסוגלת לספק את מכלול השירותים הנדרשים במכרז היא החברה הצרפתית ג'יי סי דקו, שלבסוף גם זכתה בו. האחרונה הודיע שבוע שעבר לעיריית ירושלים כי אין בכוונתה להשתתף במכרז עקב חוסר כדאיות כלכלית מבחינתה. כך למעשה לא הגישה אף חברת שילוט חוצות הצעה להשתתפות במכרז ובתיבת המכרזים נמצאו רק מכתבים מחברות שילוט שמחו על תנאי המכרז וטענו כי ישקלו להשתתף בו באם ישונו תנאיו הנוקשים.

פרט לדיון שייערך בנידון בבית המשפט החלה הממונה על ההגבלים העסקיים לערוך בדיקה בנושא המכרז. בכתב ההגנה שהגישה עיריית ירושלים היא מציינת כי העבירה חומר מטעמה לבקשת הממונה וכי תנאי המכרז נובעים מרצונה של העירייה להביא לאיכות תחזוקה גבוהה של מתקני הרחוב על ידי גוף מסחרי חזק שיהיה מסוגל לעמוד בתנאי האיכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully