וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה יצוגית בסך כ-8 מיליון שקל נגד דפי זהב: מעגלת חיובי מע"מ כלפי מעלה

הילה רז

9.11.2008 / 16:01

פי התביעה, כל סכום ממחצית השקל ומעלה שאינו עגול - מעוגל כלפי מעלה



חברת דפי זהב מעגלת כלפי מעלה סכומי מע"מ אותה היא גובה מלקוחותיה המפרסמים באתר האינטרנט ובספרי הטלפונים של החברה בניגוד לחוק הגנת הצרכן. כך נטען בבקשה לתביעה יצוגית בסך כ-8 מיליון שקל שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



התובעת הייצוגית עו"ד טלי ריינהולד, המיוצגת על ידי עו"ד מנחם אברמוביץ וליטל הנדלמן-פלדי ממשרד המבורגר עברון, מבקשת מהחברה להשיב לה ולשאר לקוחות דפי זהב את מלוא סכומי המע"מ שעיגלה החברה שלא כדין לטענתה. על פי התביעה, דפי זהב מעגלת את סכומי המע"מ בחשבוניות באופן שבו כל סכום ממחצית השקל ומעלה שאינו עגול - מעוגל כלפי מעלה.



כך למשל, לפי התביעה בינואר 2008, עמד שיעור המע"מ על 15.5% ומחיר שירות הפרסום באמצעות אתר האינטרנט של המשיבה היה 100 שקל לחודש לא כולל מע"מ. לפיכך, מציינת התובעת, היא היתה אמורה לשלם 115.5 שקל, כולל מע"מ, בגין שירותי הפרסום באינטרנט. בפועל, טוענת התובעת הייצוגית, חייבה אותה דפי זהב בסכום של 16 שקל בגין מע"מ וסכום סופי לתשלום בגובה 116 שקל כולל מס ערך מוסף. עוד נטען כי דפי זהב פעלה כך במשך תקופה ארוכה כלפי כלל לקוחותיה. ריינהולד מציינת כי באמצעות עיגול הסכומים והותרת ההפרש בידי דפי זהב, שילשלה החברה לכיסה סכומים ניכרים.



מדפי זהב נמסר כי טרם קיבלו את כתב התביעה. "לכשיגיע, נלמד את החומר ונגיב בהתאם" אמרו בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully