וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע תפעיל קו טיסות סדיר לקייב; הוספת הטיסות אמורה להוזיל את מחיר כרטיסי הטיסה בקו

זוהר בלומנקרנץ

9.11.2008 / 16:09

קו הטיסות לקייב נחשב רווחי ומשרת רבים מחסידי ברסלב אשר טסים מקייב לאומן



השמים נפתחים לתחרות מישראל לאוקראינה: חברת התעופה ארקיע קיבלה לראשונה אישור
להפעיל קו טיסות סדיר מנתב"ג לקייב, ע"י משרד התחבורה - כך נודע אתמול לדה מרקר. ארקיע תהיה חברת התעופה הישראלית השניה, לצד אל על, שתבצע טיסות סדירות בקו לאוקראינה.



הצטרפותה לתחרות אמורה להוזיל את מחיר כרטיסי הטיסה בקו הסדיר, שהופעל עד היום בלעדית ע"י חברת אל על וחברת התעופה איירוסוויט האוקראינית. מינויה של החברה, בבעלות האחים נקש, הוא בהמשך להסכם תעופה חדש שנחתם ביולי השנה בין רשויות התעופה האזרחיות של שתי המדינות.



מזכר ההבנה מאפשר לישראל ולאוקראינה, כחלק ממדיניות שר התחבורה, שאול מופז, למנות מוביל נקוב (רשמי) שני נוסף בקו לקייב. רשות התעופה האזרחית (רת"א) בחנה את בקשותיהן של ארקיע ישראייר וסאן דור, להיות המוביל הישראלי הנוסף אשר יקבל אישור לבצע טיסות קו סדירות לקייב אשר נחשב לרווחי.



לבד מאנשי עסקים ותיירים, משרת הקו לקייב רבים מחסידי ברסלב אשר טסים לקייב ומשם ממשיכים לאומן, כדי להשתטח על קברו של הצדיק רבי נחמן. חסידות ברסלב, בראשותו של ח"כ מאיר פרוש, פעלה מאחורי הקלעים אינטסיווית, כדי לקדם כניסתה של עוד חברת תעופה ישראלית לקו, על מנת ליצור תחרות שתוזיל את מחיר הטיסה לקייב.



ראשי החסידות נפגשו אישית עם שר התחבורה ומנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן על מנת לזרז מינוי חברה ישראלית נוספת בקו. רק בסוף אוקטובר שיגר אפילו בא כוחה המשפטי של החסידות, עו"ד גדי אלבז מכתב למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, בדרישה לקדם מינויה ולבחור את החברה הישראלית השניה שתיכנס לפעול בקו לקייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully