וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן ההודית מאריכה את הצעת הרכש המיוחדת למניות תרו

שמואל שוסטר

9.11.2008 / 16:43

החברה משאירה את הצעתה בתוקף עד לאחר החלטת בית המשפט העליון בערעור שהגישה תרו


פרק נוסף בסאגה שבין יצרנית התרופות הישראלית , שבשליטת בארי לויט לבין סאן ההודית שהתחייבה לחברת התרופות נרשם השבוע לאחר שסאן הודיעה על הארכת הצעת הרכש המיוחדת למניות תרו, במחיר של 7.75 דולרים למניה עד ל-19 בדצמבר - לאחר מועד הדיון בבית המשפט העליון בערעור שהגישה תרו.

בסוף חודש אוגוסט השנה פסקה שופטת בית המשפט המחוזי מיכל אגמון גונן לטובת חברת התרופות ההודית סאן במאבק המשפטי שניהל מול חברת השופטת וקבעה כי סאן אינה חייבת בפרסום הצעת רכש מיוחדת (הצעת רכש ל-5% מהמניות לפחות, שתיענה בחיוב על ידי לפחות 50% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין בהצעה ושנענים לה - הצעה זו נדרשת על פי חוק החברות במצב בו נדרשת הגדלת האחזקה בחברה ציבורית ליותר מ-45% ממניות ההצבעה בה) כתנאי למימוש אופצית הרכישה של מניות השליטה בחברה המוחזקות על ידי משפחות לויט ומורוס, אשר מהוות 41% ממניות ההצבעה בחברה. בפסיקתה תקפה אגמון את טענותיה של תרו ואמרה כי לולא הייתה מתבצעת ההשעקה של סאן, תרו היתה מתמוטטת. על כן קבעה כי סאן רשאית לרכוש את מניות השליטה בהתאם להסכם האופציה שנחתם עם לויט ועם מורוס.

מייד לאחר קבלת ההחלטה, הגישה תרו ערעור לבית המשפט העליון ובקשה להקפיא את מכירת המניות עד להחלטה בערעור. שופטת בית המשפט העליון, איילה פרוקצ'ה, קיבלה את בקשתה של חברת התרופות תרו ונתנה צו מניעה זמני, האוסר על ביצוע "כל פעולה לקידום הצעת המבקשות לרכישת מניות החברה המבקשת (סאן - ש.ש.) ויישמר המצב הקיים היום בחברה, עד למתן הכרעה בערעור לגופו". על פי ההחלטה, צפוי בית המשפט ליתן את החלטתו בערעור עצמו עד ל-15 לדצמבר.

כעת, האריכה תרו את ההצעה, למקרה בו יהפוך בית המשפט העליון את החלטתו של המחוזי המבטלת את הצורך בהצעה.

תחילתה של הפרשה בהשקעה בסך 100 מיליון דולר של סאן במניות תרו. השקעה זו בוצעה כשתרו היתה במשבר פיננסי קשה, במאי 2007. לאחר מכן, חתמו תרו וסאן על הסכם למיזוג במחיר של 7.75 דולרים למניה. כחלק מההסכם, וכדי להבטיח את השקעת סאן, נתנה מועצת המנהלים של תרו לסאן אופציה לרכוש את המניות של משפחות לויט ומורוס, בעלי השליטה בחברה (9% מההון ו-41% מההצבעה) במחיר זה אם ההסכם למיזוג יבוטל.

אלא שבמאי 2008 ביטלה מועצת המנהלים את המיזוג בטענה שמחירו אינו משקף את שווי החברה. כשסאן דרשה מבעלי השליטה לממש את הסכם האופציה ולמכור לה את מניות השליטה, הם סירבו ודרשו מסאן, כתנאי למימוש האופציה, לפרסם הצעת רכש מיוחדת במחיר של 7.75 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully