וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתון? בכירי המגזר הציבורי יהנו מתוספות בשכר

רותם סלע

9.11.2008 / 17:11

בשנת 2009 צפויים השופטים, חברי הכנסת והשרים ליהנות מתוספות אישיות לשכרם בעלות של עשרות מיליוני שקלים

המשבר הכלכלי הוביל זה מכבר לפיטורים והורדות שכר בתעשיית ההיי טק והפיננסים, אך ישנם מקומות שהמיתון לא רק שאיננו פוגע בהם, הוא אינו נוגע להם כלל. בכירי המגזר הציבורי הכוללים שופטים, חברי כנסת, שרים, ראשי ערים ובכירים בתאגידים וחברות ממשלתיות צפויים ליהנות בתחילת 2009 מקפיצות שכר שעלותן למשק עשויה להגיע לעשרות מיליוני שקלים.

בכירי המגזר הציבורי מתחלקים לשתי קבוצות. הראשונה, והקטנה יותר כוללת שרים, סגני שרים ובכירים בשירות המדינה כמו מנכ"לים ויועצים משפטיים הנהנים מהצמדת שכרם בקצב עליית האינפלציה. גם במידה שמדד המחירים לא ינוע עד סוף השנה ויישאר על 4.4% יהנו שרי הממשלה, לדוגמה, מעלייה בשכרם. שר הזוכה לשכר של כ-37 אלף שקל יהיה צפוי לקבל תוספת שכר שנתית של כ-20 אלף שקל. התוספת השנתית לשכר סגני השרים, המשתכרים כ-34 אלף שקל לחודש בלבד, צפויה להיות כ-18 אלף שקל.

עם זאת, העלייה בשכרם של השרים וסגניהם היא בעיקר בעלת משמעות סמלית שכן עלותה תסתכם ב-700 אלף שקל בלבד לקופת המדינה. זאת בגלל מספרם המועט יחסית של שרים וסגני שרים. גם מספרם של בכירי שירות המדינה הנהנים מהסדר ההצמדה לאינפלציה קטן יחסית ועלות התוספת שלהם מוערכת ב-1.5 מיליון שקל בלבד.

הקבוצה השנייה והגדולה יותר כוללת את בכירי שירות המדינה המצויים בחוזים חדשים, וכן את חברי הכנסת והשופטים. שכרם של כל אלה צמוד לשכר הממוצע במשק שעלה בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-4%. בהנחה כי זו תהיה גם העלייה השנתית בשכר, צפויה העלאת השכר לשופטים בלבד להסתכם בכ-14 מיליון שקל, שכרם של חברי הכנסת יעלה ב-2 מיליון שקל (או כ-15 אלף שקל לחבר כנסת) ובכירי המגזר ייהנו מכ-4.5 מיליון שקל נוספים שיוזרמו לחשבונותיהם.

על תוספות שכר אלו, המסתכמות ב-20 מיליון שקל יש להוסיף את שכרם של הגמלאים המצויים על סולמות שכר אלו וכן את בכירי השלטון המקומי הכולל מעל 250 רשויות, והבכירים המצויים בתאגידים ובחברות הממשלתיות. עלותם של תוספות השכר לבכירים הנזכרים בשורות האחרונות מוערכת בעשרות מיליוני שקלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully