וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בקרטל המרכזיות: התביעה הייצוגית נגד בזק תימחק

הילה רז

9.11.2008 / 17:29

בתביעה, שהוגשה ב-2004, טען לקוח בזק כי החברה שילמה סכומים עודפים לכור, תדיראן וטלרד - מה שגרר גביית תעריפים מופרזים עבור שירותיה



ארבע שנים לאחר הגשת התביעה הייצוגית בעניין קרטל המרכזיות, הגיעו הצדדים באחרונה לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט שהוגשה אתמול לאישור בית המשפט המחוזי בפתח תקווה. במסגרת הפשרה הסכימו בזק, תדיראן וטלרד לשלם לתובע הייצוגי את החזר הוצאותיו בסך כולל של 140,000 שקל, מתוכם כ-43,000 שקל לעורכי דין. זאת מבלי להודות בטענות נגדן.



בתביעה הייצוגית שהוגשה ב-2004 נגד בזק ונגד החברות כור, תדיראן וטלרד, טען לקוח בזק, שאול הזנפלד, כי בעקבות הקרטל שמנע תחרות בין החברות שילמה בזק לתדיראן וטלרד סכומים עודפים במיליארדי שקלים. כתוצאה מכך, טען הזנלפד, נאלצו לקוחות בזק לשלם תעריפים מופרזים עבור שירותיה. התובע העריך בזמנו את התביעה הייצוגית בכ-1.7 מיליארד שקל.



בפרשת קרטל המרכזיות - שנחשפה לפני כאחת עשרה שנים - הורשעו תדיראן וטלרד, שהיו חברות בנות של כור, בביצוע הסדרים כובלים החל מ-87'. ההסדרים הכובלים נועדו למנוע תחרות ביניהן בייצור מרכזיות דיגיטליות. בזק היתה לקוחה מרכזית של החברות, ורכשה מהן מרכזיות במחירים גבוהים עקב התיאום בין שלוש החברות. במסגרת החקירה התברר כי הפרשה כוללת גם חומר ביטחוני רגיש, הנוגע למעורבות המדינה בעסקות, ולכן הוחלט להימנע מהגשת כתבי אישום. הממונה על ההגבלים העסקיים החליט להטיל על תדיראן וטלרד תשלומי כופר בהסכמה, בסך 8 מיליון שקל. בזק לא הסכימה להסדר, והממונה הודיע כי יכריז שבזק היתה צד להסדר כובל. בזק עתרה לבג"ץ, שקבע כי הממונה פעל ללא פגם.



בתגובה לתביעה הייצוגית ביקשה בזק לדחות על הסף את התביעה. בין היתר מאחר שהעניין הוסדר על ידי הרשות להגבלים עסקיים. עוד טענה בזק כי תעריפי השירות נקבעו על ידי חקיקת משנה ולא על ידי בזק עצמה. בנוסף טענה בזק, באמצעות עו"ד מיקי שפיגלמן ממשרד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות', כי התביעה הסתמכה על קטעי עיתונות ונעדרה ביסוס עובדתי.

במסגרת הפשרה המוגשת כעת לבית המשפט, מציין התובע הייצוגי כי לאור המלצות בית המשפט בדיונים שנערכו, הוא הגיע למסקנה כי הסיכויים לאישור התובענה כייצוגית אינם גבוהים. הזנפלד, המיוצג על ידי עו"ד רם גורדסקי, מבקש לסגור את התיק ולדחות את תביעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully