וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילנתרופ רוברט גולדברג - ראש ה-UJC - מפסיק את תרומותיו

רותם סלע

9.11.2008 / 17:39

גולברג הוא הבעלים של בנק החיסכון של אוהיו העומד על סף פשיטת רגל



רוברט גולדברג, נדבן ובנקאי יהודי המשמש גם כראש הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, ספג מכה כלכלית קשה בעקבות המשבר הפיננסי וצפוי לקצץ בצורה משמעותית בתרומותיו בישראל, המסתכמות במיליוני דולרים בכל שנה. גולדברג עומד בראש אחד הארגונים היהודיים החשובים בארה"ב, ה-UJC (United Jewish Communities), והוא גם הבעלים של בנק החיסכון של אוהיו, המצוי כעת על סף פשיטת רגל.



פעילות התרומות של גולדברג התרכזה בעיקר באזורי פריפריה. בין השאר ניתן לציין את השקעתו בפרויקט דרומה של הסוכנות היהודית, שנועד להעלות את נושא הנגב על סדר היום הציבורי. הוא תמך באוניברסיטת תל אביב וגייס תרומות לגליל לאחר מלחמת לבנון השנייה, שנאספו על ידי ה-UJC - שיזמה קמפיין התרמה נרחב במהלכו נאספו בארה"ב וקנדה כ-360 מיליון דולר. ארגון נוסף שנהנה מקרן התרומות הוא ארגון נפש בנפש, הפועל להעלאת יהודים לישראל מצפון אמריקה ומסייע בהעלאת כ-4,000 יהודים לישראל מידי שנה.



את פעילות התרומות של גולדברג בישראל ריכז אלי שהרבני, הצפוי לסיים בימים אלו את תפקידו על רקע ההפסקה הצפויה בתרומות. פגיעת המשבר הכלכלי בישראל פוגעת בצורה חמורה בעושרם של יהודי העולם ובעיקר יהדות צפון אמריקה. נדבנים אלו אחראים, על פי הערכות, להזרמת סכומים הנאמדים ב-1.5 מיליארד דולר בשנה לישראל. הפגיעה החמורה שספג עושרם האישי צפויה לבוא לידי ביטוי בהיקף התרומות שלהם ולפיכך גם בהיקף הפעילות שיוכל לייצר המגזר השלישי בישראל.



סנונית ראשונה לתופעה זו נראתה באחרונה, כששלדון אדלסון חתך את תרומתו לפרויקט תגלית מ-70 מיליון דולר ל-30 מיליון דולר בלבד. ביטוי נוסף לבעיותיו של מגזר העמותות ניתן במסיבת העיתונאים המתוקשרת של הסוכנות היהודית, בה הודיע גוף זה על חיתוך התקציב השנתי שלו ל-2009 ב-45 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully