וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הליכים לסטארט אפ פרסונטה: בעלי השליטה יפקידו 140 אלף דולר לתפעול שוטף

עמית בן-ארויה

9.11.2008 / 17:39

הקפאת ההליכים של החברה היא עד ה-8 בדצמבר



בעלי השליטה בסטארט אפ פרסונטה נדרשים להזרים 140 אלף דולר באופן מיידי כדי שהחברה תוכל לפעול בחודש הקרוב, כך קבעה בשבוע שעבר שופטת הפירוקים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, בהחלטה להקפיא את ההליכים של החברה עד ה-8 בדצמבר.



פרסונטה היא סטארט אפ מהוד השרון המונה כ-20 עובדים. החברה עוסקת בטכנולוגיה המאפשרת לחבר בין שיחות על רשתות סלולר, רשתות קוויות וכדומה. כך לדוגמא, לקוח של סלולרית יוכל להעביר את שיחה בלחיצת כפתור ממכשיר הסלולר לטלפון הקווי. לפני שנה וחצי גייסה פרסונטה מענקית התקשורת, סיסקו, 10-5 מיליון דולר, ובסך הכל גייסה כ-30 מיליון דולר, ב-2002 כמעט נסגרה פרסונטה אך שרדה. הכנסות החברה ב-2006 נאמדו ב-10 מיליון דולר.



באחרונה הגישה החברה בקשה להקפאת הליכים. בהחלטה ציוותה אלשיך על הנאמן עו"ד אוריאל להב, שייכנס בנעלי המנהלים, לנסות לאתר רוכשים נוספים כדי למקסם את פידיון המכירה ולגבש תוכנית הבראה. לפי ההחלטה, ראוי שהנאמן יפעל כאשר הסכום הדרוש לתפעול החודשית, 140 אלף דולר, יהיה ברשותו. "זאת תוך שהוא משוחרר מן הצורך לפנות שוב ושוב, בצירוף הנמקות, אל בעלי העניין המצויים בארה"ב ולהיות תלוי למעשה ברצונם הטוב ובפרשנותם או הסכמתם לדרך בה הוא רואה את 'צורכי ההפעלה'". תלות כזו, כתבה אלשיך, יכול ליצור "אבק ריח" של מצב בו הנאמן שתפקידו הוא לאתר רוכשים נוספים ולמקסם את הרווח שיופק מרכש החברה, יהיה תלוי יתר על המידה בבעליה השליטה.



בקופת החברה נותרו 25 אלף דולר בלבד. בזק, אחת המשקיעות בחברה, הציעה להזרים כספים בתנאים מסוימים. "דווקא הצהרותיהם של בעלי העניין כי הם מאמינים בחברה, ראוי כי יתכבדו ויעבירו לה את הסכום במלואו ומראש, באורח אשר יסייע ליצור 'כרית ביטחון' פיננסית עבור הנאמן ויפגין הלכה למעשה את עמידתם מאחורי ההצהרות דנן", פסקה אלשיך. אם יישארו עודפים לאחר מכירת החברה שלא לבעלי העניין, הוסיפה, ניתן יהיה לשקול השבה של היתרה שלא נוצלה. חברת פרסונטה מיוצגת באמצעות עורכי הדין הלל איש-שלום ואלעד גריינר ממשרד שבלת ושות'.



(פשר 2635/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully