וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל תמכור כ-80 מגרשים בסביון תמורת 190 מיליון שקל

גיא ליברמן

9.11.2008 / 18:30

קבוצת רכישה בהנהלת איש העסקים עידו חג'ג' חתמה על הסכם אופציה לביצוע העסקה עם אפריקה ישראל



חברת אפריקה ישראל למגורים שבשליטת לב לבייב, הודיעה כי חתמה על הסכם אופציה שתקף למשך כחודשיים עם חברת "יעיל" שבבעלות איש העסקים עידו חג'ג' לפיו ירכוש חג'ג' ממנה כ-80 מגרשים בישוב סביון תמורת 190 מיליון שקל.



בקבוצת חג'ג' צופים כי חברי הקבוצה יחסכו 40% מעלויות התכנון והביצוע בבניית הבתים מול אלה הרוכשים מגרשים ישירות מאפריקה ישראל ובונים עליהם בתים באופן עצמאי.



המגרשים הם חלק מקבוצה של כ-200 מגרשים בני דונם ו-חצי דונם הנמצאים בידי אפריקה ישראל מזה שנים רבות ושיצאו למכירה בדצמבר 2007. לדברי החברה נמכרו עד היום כ-40 מגרשים. עם תחילת השיווק הצהירו באפריקה ישראל כי מחיר התחלתי למגרשי דונם הוא 1.2 מיליון דולר ואילו מגרש של חצי דונם ימכר ב-750 אלף דולר.



אלא שבחודשים האחרונים, שוק מגורי היוקרה, עליהם נמנית גם סביון, סובל מהאטה חמורה בביצוע עסקאות. באפריקה ישראל סירבו לפרט את נתוני המכירות בחודשים האחרונים, אך גורם בכיר בחברה אמר לTheMarker כי "זה נכון שבשוק מגורי היוקרה בישראל חלה האטה מסוימת בחודשים האחרונים, אלא שאין זה קשור לאיזור כזה או אחר. מדובר על שוק היוקרה כולו".



נראה כי בחברת יעיל שבבעלות חג'ג' המתמחה בארגון קבוצות רכישה, זיהו את הפוטנציאל של אותה האטה במכירות עליו מדברים באפריקה ישראל, ולכן פנו אליהם על מנת לרכוש את כל המגרשים בסביון, כקבוצת רכישה (לחג'ג' מאגר קונים פוטנציאלי הנחשב איכותי. ג.ל). לדברי גורם המקורב לעסקה, תחילה ביקשו ב-יעיל לרכוש את כל המגרשים שבידי אפריקה ישראל, אלא שהאחרונים סירבו ולכן נקבע כי העסקה תעמוד על כ-80 מגרשים. לדבריו של חג'ג', בכוונת הקבוצה להתקשר עם שני אדריכלים, על מנת לתכנן בניה עצמית עבור חברי הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully