וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת התגמולים של אל על יוצאת החוצה: 400 מיליון שקל מכספי העובדים ינוהלו בכלל פיננסים ופסגות

רותם סלע

9.11.2008 / 18:37

הוצאת הכספים מהקופה הינה חלק מתהליך של ארגון מחדש שעוברת קופת התגמולים של החברה



כ-400 מיליון שקלים מתוך הכספים המצויים בקופת התגמולים של עובדי אל על יופנו לניהול חיצוני של בתי ההשקעות פסגות וכלל פיננסים. הקופה קיימת מאז הקמתה כקופה פנימית של החברה והיא מנהלת כיום מעט יותר ממיליארד שקל.



הפניית הכסף לניהול גורמים חיצוניים לחברה מתבצעת במקביל למהלך נרחב יותר, הכולל שינויים בדרך בה מתנהלת הקופה עצמה. מנהלי הקופה הוחלפו וכעת עומדים בראש משה שרביט כיו"ר הקופה וצחי רדיאנו כמנכ"ל. שרביט הינו מועמד פנימי שנבחר בבחירות על ידי העמיתים של הקופה. רדיאנו היה בעברו עוזר לדובר ראש הממשלה אריאל שרון והובא לקופה על ידי שרביט.



כשנוהלה הקופה באופן פנימי על ידי החברה לא נגבו דמי ניהול כלשהם מהעמיתים. כעת יעמדו דמי הניהול על 0.08%, הנמוכים ביחס לנהוג בשוק. בנוסף מונה צוות יועצים כלכלי לכספים שנותרו בקופה, שנאמדים ב-660 מיליון שקל. בראש צוות היועצים יעמוד רפי אלדור המשמש כראש המרכז למימון במרכז הבינתחומי.



מינואר 2005 ועד פרוץ המשבר באוגוסט 2008 השיגה הקופה תשואה של 17%, נמוכה מהתשואה הממוצעת שהושגה על ידי הקופות הפרטיות. כעת סבורים בהנהלה החדשה כי הדרך החדשה אליה יוצאת הקופה תשתקף גם בתשואות. שרביט סבור כי המהלך של הקופה יחזיר את העובדים שבחרו באפיקי השקעה חיצוניים לקופה, בתקופה בה עובדים מנהלים את כספם בצורה מתוחכמת ומודעת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully