וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההאטה הצפויה במשק - שכר בכירי המגזר הציבורי מזנק

צבי זרחיה

9.11.2008 / 20:33

השכר של אולמרט, השרים והנגיד יעלה בשיעור של 4.8%; הנשיא חברי הכנסת והשופטים יעלה ב-3%



למרות המשבר העולמי וההאטה הצפויה במשק, שכר הבכירים מזנק כלפי מעלה. רה"מ אהוד אולמרט, שרי הממשלה, סגני השרים, הנגיד סטנלי פישר ומבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס צפויים ליהנות מעליית המדד המחירים לצרכן ב-2008. שכרם של אלה, צמוד למדד ומתעדכן אחת לשנה, בינואר 2009 בהתאם לעליית המדד ב-2008. לפי ההערכות המדד יעלה ב-2008 בסביבות 4.8%, בהתאם לכך יועלה שכרם של רה"מ, השרים וצמודיהם.

לעומת זאת, עדכון בשיעור נמוך יותר צפוי בשכרם של נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת דליה איציק, חברי הכנסת, והשופטים. האחרונים צמודים לשכר הממוצע במשק, ושכרם יתעדכן אף הוא בחודש ינואר 2009. השכר הממוצע במשק יושפע מהמשבר הפיננסי העולמי, הטומן בחובו פיטורי עובדים במשק הישראלי. השכר הממוצע יושפע מפיטורי עובדים בעלי שכר נמוך, אך גם, מפיטוריהם של עובדי היי-טק עם שכר גבוה.



לפי הערכות השכר הממוצע במשק ב-2008 יעלה בסביבות 3%. אם יתאמתו ההערכות, הרי ששכרם של רה"מ השרים וצמודיהם יעודכן בינואר 2009 בשיעור גבוה יותר משכרם של נשיא המדינה, חברי הכנסת, השופטים. יצויין שהשכר הממוצע במשק עלה ב-2007 בשיעור של 1.9% בין היתר בשל האטה שנרשמה בחודשים האחרונים. לעומת זאת, המדד זינק בשנה שעברה ב-3.4%.



המוסד לביטוח לאומי יפרסם בתחילת ינואר 2009 את גובה השכר הממוצע במשק והנתונים יתבססו גם על נתוני השכר באוקטובר-נובמבר 2008, בהם חלו גלי הפיטורים במשק. פרסום המדד השנתי ל-2008 על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יהיה ב-16 בינואר 2009.

בעבר כל נושאי המשרה הבכירים ברשויות השלטון היו צמודים לשכר הממוצע במשק ושכרם התעדכן אחת לשנה בהתאם לתנודות בשכר. כאשר בתחילת 2000 זינק השכר הממוצע במשק בעקבות עליית השכר הגבוהה בענפי ההיי-טק, יזם שר האוצר דאז, אברהם שוחט, את הצמדת שכר הנבחרים למדד ולא לשכר הממוצע.



ועדת הכספים אישרה מיד את הצמדת שכרם של רה"מ, השרים, סגניהם והבכירים בשירות המדינה למדד. אבל, הח"כים בועדת הכנסת המופקדים על שכרם של הח"כים שכחו להצמיד את שכרם שלהם ושל כל הצמודים להם למדד, וכך הם ממשיכים להיות צמודים לשכר הממוצע במשק.



יצויין כי אלפי עובדים בשירות המדינה ובחברות הממשלתיות המועסקים בחוזים אישיים צמודים למדד המחירים לצרכן, ושכרם מתעדכן אחת לשנה במשכורת ינואר בהתאם לעליית המדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully