וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההלוואה הסודית של לוידס TSB ל-HBOS: סיפק לבנק המשכנתאות הבריטי סיוע בסך 15.6 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 21:11

הזרמת ההון ל-HBOS הגיע בעקבות מאבק השתלטות בו פתחו שני בנקאים בכירים בסקוטלנד בניסיון לבלום המיזוג



הבנק הבריטי המולאם לוידס TSB, שהסכים בספטמבר לרכוש את בנק המשכנתאות הבריטי HBOS, סיפק ל-HBOS הלוואה בסך 10 מיליארד ליש"ט (15.6 מיליארד דולר) במסגרת הסכם חשאי בין שני הבנקים – כך דיווח היום העיתון "סאנדיי טיימס".



העסקה, שנועדה לאפשר ל-HBOS לעמוד בצרכי המימון שלו, הגיעה מספר ימים לאחר ששניים מהבנקאים הבכירים בסקוטלנד – מנכ"ל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, פיטר ברט, ומנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, ג'ורג' מתיוסון, פתחו בניסיון לחסום את המיזוג בין HBOS ללוידס, בטענה כי היא פוגעת בבעלי המניות של HBOS.



במכתב ליו"ר HBOS, לורד דניס סטיבנסון, דרשו ברט ומתיוסון להתמנות ליו"ר ומנכ"ל HBOS, מתוך כוונה לשמור על עצמאותו של בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה. HBOS דחה את טענותיהם של השניים וסירב לדרישתם.



בחודש שעבר הודיעה ממשלת בריטניה על הלאמתם של רויאל בנק אוף סקוטלנד, HBOS ולוידס, במסגרת תוכנית החירום של המדינה לחילוץ המערכת הפיננסית. הממשלה רכשה את מניות השליטה בלוידס וב-HBOS, ובתמורה הזרימה להם של 17 מיליארד ליש"ט. HBOS הסכים להזרמת ההון הממשלתית, בתנאי שיוכל להמשיך במיזוג עם לוידס, שהסכים בספטמבר לרכוש אותו תמורת 12.2 מיליארד ליש"ט.



לדברי גורמים ב-HBOS, אם יישאר הבנק עצמאי הוא יזדקק להזרמת הון נוספת. לטענת ברט, "השתלטות לוידס על HBOS אינה תואמת את האינטרס הציבורי, או את זה של בעלי המניות. מדובר בעסק שבנסיבות רגילות יהיה רווחי מאד". ברט ומתיוסון צפויים לפתוח בניסיון לזכות בתמיכתם של 10% מבעלי המניות של HBOS, כדי שיוכל לקיים אסיפת חירום של בעלי המניות ולחסום את המיזוג.



"לאור הזרמת ההון הממשלתית ל-HBOS, המיזוג אינו נחוץ עוד כדי להבטיח את יציבותו הפיננסית של הבנק", טענו ברט ומתיוסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully