וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם עמנואל, ראש הסגל המיועד בממשל אובמה: מגזר הרכב הוא חלק חיוני מכלכלתה של ארה"ב

סוכנויות הידיעות

9.11.2008 / 21:34

בראיון לרשת ABC, אמר עמנואל כי יועציו הכלכליים של אובמה בוחנים אפשרויות שונות ליצרניות המכוניות



רם עמנואל, ראש הסגל המיועד בממשלו של הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה, אמר הערב בראיון לרשת ABC כי מגזר הרכב הוא חיוני לכלכלה של ארה"ב, אך לא פירט כיצד יסייע אובמה למגזר המתמודד עם אחד מהמשברים הקשים בתולדותיו.



"תעשיית הרכב היא חלק חיוני מהכלכלה שלנו", אמר עמנואל, שציין כי אובמה ביקש מצוות יועציו הכלכליים לבחון אפשרויות סיוע שונות ליצרניות המכוניות, "כך שלא יהיו רק חלק מהתאוששות הכלכלה, אלא גם מהשינוי במדיניות האנרגיה".



עמנואל הוסיף כי חברי הקונגרס האמריקאי צריכים להאיץ את החקיקה שתאפשר לממשלה להזרים סיוע בסך 25 מיליארד דולר לתעשיית הרכב, אך לא הגיב ישירות ליוזמתה של דוברת בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, כי הממשלה תסייע גם ליצרניות המכוניות במסגרת תוכנית החירום בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס.



מגזר הרכב האמריקאי נמצא כיום במצב קשה, לאחר שהעלייה במחירי הדלק ומשבר האשראי העולמי הפחיתו בצורה משמעותית את הביקוש למכוניות. ביום שישי ג'נרל מוטורס (GM) כי ייתכן שהונה לא יספיק למימון פעילותה השוטפת השנה, ועשויה לקרוס עד יוני, אלא אם תצליח לגייס הון או שהשוק יתאושש.



ג'נרל מוטורס דיווחה על הפסד תפעולי בסך 4.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי. 3 היצרניות האמריקאיות הגדולות דיווחו על הפסד כולל בסך 28.6 מיליארד דולר במחצית הראשונה. שיעור המכירות השנתי באוקטובר היה הנמוך זה 25 שנה, ומכירות המכוניות צנחו ב-18% ברבעון האחרון.



מגזר הרכב נמצא במגעים עם צוות המעבר של אובמה, בניסיון למנוע את קריסתו לאחר כשלון המגעים למיזוג בין GM לקרייזלר, ובשבוע שעבר אף נפגש עם מחוקקים בקונגרס. ביום שישי, במסיבת העיתונאים הראשונה לאחר בחירתו, אמר אובמה כי "מגזר הרכב הוא עמוד השדרה של הייצור האמריקאי, וחלק חיוני במאמצנו לצמצם את תלותנו בייבוא הנפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully