וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תע"א תמכור מטוסים להודו במיליארד וחצי דולר

אורה קורן

10.11.2008 / 9:28

התעשייה האווירית מנהלת מגעים עם משרד ההגנה ההודי לחתימה על הסכם לאספקת ארבעה מטוסי מודיעין והתרעה

התעשייה האווירית מנהלת מגעים עם משרד ההגנה ההודי לחתימה על הסכם בכ-1.5 מיליארד דולר, לאספקת ארבעה מטוסי מודיעין והתרעה מוקדמת מסוג פלקון אייוואקס - כך אמרו מקורבים לתעשיות הבטחוניות בישראל.

מדובר בעסקת המשך לעסקה של 1.1 מיליארד דולר שנחתמה ב-2004 לאספקת ארבעה מטוסי ביון להודו, שתושלם עד תחילת 2010. הדיונים בעסקת ההמשך, שהחלו בחודשים האחרונים, יימשכו השבוע במהלך ביקור של משלחת רמת דרג מהודו, שתגיע היום לישראל.

המשלחת ההודית כוללת בכירים במשרד הביטחון, בצבא (כולל חיל האוויר ויחידת המחקר והפיתוח) ובתעשיות הביטחוניות של הודו. על פי העיתון "טיימס אוף אינדיה", המשלחת תדון בהמשך ההצטיידות ההודית בטילי הגנה תוצרת ישראל ובשיתוף פעולה במחקר ופיתוח, במודיעין ובמאבק בטרור.

בחודשים האחרונים התלוננו בהודו על עיכוב במסירת מטוס ההתרעה הראשון מישראל. על רקע זה צפוי כי המשלחת ההודית תנסה להבטיח את האספקה ללא דחיות נוספות. המטוס הראשון אמור להגיע להודו החודש, ואחריו מתוכננת אספקת מטוסים נוספים בינואר ובספטמבר 2009, ובתחילת 2010.

מקורבים לתעשייה האווירית העריכו כי המטוס הראשון יימסר להודו בשבועות הקרובים. לדבריהם, הדחייה במסירה נבעה מתקלות שהתגלו בטיסות הניסוי של המטוס, שטופלו.

8 מיליארד דולר ב-9 שנים

על פי "טיימס אוף אינדיה", היקף העסקות הביטחוניות בין המדינות מאז 99' מגיע ל-8 מיליארד דולר. מפלגת השלטון ההודית, UPA, מעדיפה לנהל את המגעים עם ישראל בחשאי, בניגוד לממשלה הקודמת.

ביקור המשלחת נערך בצל חקירת ה-CBI ההודית - המקבילה ל-FBI האמריקאית - בעניין תשלום שוחד לכאורה במכרזים קודמים בהודו, שבהם נקשר שמן של התעשייה האווירית ורפאל. בעקבות החקירה ציינו מקורות ישראלים כי עסקת התעשייה האווירית לפיתוח טילי "ברק" מתקדמים עם צבא הודו ("ברק 8"), בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, מתקדמת בעצלתיים - ואולם ההערכות הן כי היא תיחתם ותבוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully