וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות חדות בבורסות אסיה

10.11.2008 / 9:44

תוכנית התמריצים של ממשלת סין מזניקה את בורסת שנחאי ב-7.3%. טוקיו נסגרה בעלייה של 5.8%. גם החוזים העתידיים על וול סטריט עולים

עליות חדות נרשמות בבורסות אסיה הבוקר, בעקבות חבילת תמריצים שהציגה ממשלת סין, בהיקף של יותר מ-500 מיליארד דולר לעידוד הכלכלה. מחירי הסחורות העולים הבוקר הזניקו את מניות הכרייה. עליות נרשמות גם בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. בורסות טוקיו עלתה ב-5.8%, סין מזנקת ב-7.3%, הונג קונג עולה ב-3.7%, סיאול עלתה ב-1.6%.

ממשלת סין הודיעה על חבילת תמריצים בשווי 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) במטרה לעודד את הצמיחה בכלכלה הרביעית בגודלה בעולם. תוכנית התמריצים הסינית תתמקד בבניית תשתיות, סיוע סוציאלי ופעילויות נוספות. תוכנית הסיוע, ששווה לכמעט חמישית מהתמ"ג הסיני שעמד על 3.3 טריליון יואן בשנה שעברה, תימשך עד סוף שנת 2010. לפי ממשלת סין, המדינה "תאמץ מדיניות מוניטרית פרו-אקטיווית".

דיונים חמים בנושא, בקהילת מסחר במט"ח ב-TheMarker Cafe

בנוסף התקיימה בסוף השבוע פסגה של 20 המדינות המתועשות, בה קראו המשתתפות למאמצי תיאום בינלאומיים לבלימת המשבר ולעידוד הצמיחה. נציגי המדינות אמרו כי יפעלו בדחיפות וקראו לבנקים המרכזיים להוריד ריבית ולממשלות להגדיל הוצאותיהן.

עליות השערים בטוקיו נרשמו למרות שביפאן נפלו ההזמנות לציוד ממוכן בשיעור הגדול ביותר זה עשור ברבעון השלישי. ההזמנות נפלו ב-10.5% בעקבות צמצומים בהוצאות של תאגידי התעשייה הגדולים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully