וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת אנרגיה בעקבות חבילת התמריצים הסינית - הנפט הגולמי עולה ב-4% ל-63.48 דולר לחבית

ירון הופמן

10.11.2008 / 7:58

ענקית הנפט הסעודית ארמקו הודיעה על קיצוץ בתפוקת בדצמבר



מחיר הנפט הגולמי מזנק ב-4% לשער של 63.48 דולר לחבית, לאחר שממשלת סין הודיעה על חבילת תמריצים לכלכלה המקומית בסך 586 מיליארד, שעשויה לעודד את הצמיחה ואת הביקושים לסחורות. סין, צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב, ציינה כי סכומי הכסף, המהווים כמעט חמישית מהתמ"ג שלה בשנה שעברה, יוקדשו לפרויקטים של דיור ותשתיות. בעקבות ההודעה, עולה מחיר הנחושת ב-7.5% לשער של 182.5 דולר לליברה.



מחיר הנפט מושפע גם מההודעה שמסרה ארמקו הסעודית, חברת הנפט הממשלתית הגדולה בעולם, לבתי זיקוק בקוריאה ביפאן, על צמצום האספקה לחודש דצמבר. מחיר הנפט מסוג ברנט עולה ב-4.2% לשער של 59.76 דולר לחבית.



"הצעדים שנקטה סין יעוררו את ההשקעות ואת הוצאות הצרכנים, ויביאו לגידול בביקושים לנפט", אומר ויקטור שום, מנהל בכיר בחברת הייעוץ פורבין אנד גרץ בסינגפור. "שוק הנפט חיכה גם לסימן ברור מהסעודים על צמצום התפוקה".



בשבוע שעבר צנח מחיר הנפט הגולמי ב-10%, לאחר שהמאגרים בארה"ב גדלו בשיעור גדול מהצפוי, ובעקבות דו"ח מצב התעסוקה שהראה כי האבטלה במשק האמריקאי הגיעה לשיא של 14 השנים האחרונות. קרן המטבע הבינלאומית חוזה כי הכלכלות בארה"ב, יפאן, האיחוד האירופי ובריטניה ירשמו צמיחה שלילית בשנה הבאה, בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully