וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסטרן: הופכים מזהמים לדשנים

TheMarker

10.11.2008 / 8:12



>> התקנות המתרחבות נגד פליטת מזהמים לאוויר הן נטל גובר והולך על פעילותן של חברות אנרגיה ותעשייה ברחבי העולם - אך בה בעת, מגלמות פוטנציאל עסקי עצום בעבור יזמים.

מרשים לגלות כי אחד המיזמים המאיימים לכבוש את שוק הפחתת זיהום האוויר המתפתח נטוע כאן בישראל.



חברת לקסטרן (Lextran) נוסדה ב-1997 בחממה הטכנולוגית ברמת הגולן, ובהמשך עברה לידי לודן - אחת מחברות ההנדסה הגדולות בישראל. לקסטרן פיתחה טכנולוגיה ייחודית לניקוי הפליטות הרעילות מתחנות כוח וממתקני תעשייה. הטכנולוגיות הקיימות מספקות פתרונות לכל מזהם - תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן ואדי כספית - בנפרד, אך מגדל הספיגה שפיתחה לקסטרן מקנה טיפול כולל לשלושת החומרים הרעילים במתקן אחד בלבד. לצד חיסכון של 40% בעלויות התפעול והאחזקה, מאפשר הפיתוח את הסבת התחמוצות לחומרי דשן - ומעניק ללקוח פוטנציאל הכנסה נוסף.



הדיווחים על לקסטרן הגיעו עד סין, החונכת מדי כשבוע תחנת כוח פחמית נוספת - ומשקיעים סינים כבר רכשו 4.5% מלקסטרן, וייסדו עמה שותפות בסין, העתידה לספק הזמנות ראשונות בתוך חודשים.



"השוק שבו אנו פועלים בו הוא שוק מאוד שמרן", מסביר מנכ"ל החברה, חיים שטרנפיין, את ההמתנה לפריצה המסחרית. "כשאתה מבקש להחדיר טכנולוגיה מהסוג שלנו - הלקוח מחפש להיות החמישי או השישי שמשתמש בה, גם אם זה יעלה לו יותר, ולו כדי שיידע שהפתרון מוכח ובעל מוניטין, ואת המעגל הזה קשה לפרוץ".



בלקסטרן, עם זאת, החליטו שלא להמתין להתפכחות הלקוחות, והעמידו בעצמם תחנת כוח בהספק של 25 מגה-ואט-שעה ברומניה - לשם הם מזמינים את הלקוחות הפוטנציאליים לבוא ולהתרשם מן הפיתוח. "בימים אלה אנו בשלב גמר של משא ומתן מסחרי לגבי שתי הצעות שקיבלנו מרומניה, ומקווים להזמנה ראשונה מסין בתוך חודשים", מספר שטרנפיין. בתוך כך, הוא מציין כי בכוונת החברה לגייס 3 מיליון דולר נוספים לשם המשך פיתוח המוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully