וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז לחיסכון של 25% בצריכת החשמל במשרד התשתיות

מאת אבי בר-אלי

10.11.2008 / 8:12

משרד התשתיות יעניק 100 אלף שקל לתוכנית ההתייעלות האנרגטית שתחסוך את הסכום בפרק הזמן הקצר ביותר



>> משרד התשתיות יצא למכרז ראשון להתייעלות אנרגטית במשרדי הממשלה: בסוף השבוע פורסם מכרז להגשת תוכנית חיסכון בצריכת החשמל של שלוש הקומות שמאכלס משרד התשתיות בבניין שערי העיר בירושלים. מדובר בחיסכון של 100 אלף שקל לפחות בצריכת החשמל במשך שנה וחצי לכל היותר.

סך ההוצאות בגין צריכת חשמל במשרדים אלה הסתכמה ב-2007 ב-434 אלף שקל. החברה שתציע מודל לחיסכון של 25% לפחות בהוצאות בזמן המהיר ביותר - תזכה למענק בגובה 100 אלף שקל. ההצעות ייבחנו במונחים של חיסכון כספי חודשי, כלומר לפי המועד הקצר ביותר שיובטח לכיסוי ההשקעה.



ראש אגף ניהול משאבי תשתית במשרד התשתיות, עו"ד זאב גרוס, אמר כי במשרד מקווים שהמהלך יוכתר בהצלחה, וכי הוא יהווה צעד ראשון בדרך לאימוץ מתווה ההתייעלות האנרגטית גם בשאר משרד הממשלה.



כבר ב-2005 יצאה המדינה בתוכנית ניסיונית לחיסכון בצריכת אנרגיה בארבעה מתקנים ממשלתיים, בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל. ואולם, היעדר תמריצים לחיסכון בחשמל מנע את יישום המהלך בהיקף רחב יותר.



התוכנית להתייעלות אנרגטית של שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, אושרה בספטמבר 2008 בממשלה. התוכנית כוללת שורת תמריצים, שיגדילו את הכדאיות בחיסכון באנרגיה במשרדים. בין היתר קובעת התוכנית כי הכספים שייחסכו יועברו לקופת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully