וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפט זול וכסף יקר מאיימים על ענף הקלינטק

TheMarker

10.11.2008 / 8:12

מחנק האשראי וירידת מחיר הנפט יוצרים סביבה קשה לחברות אנרגיה ירוקה. לקראת ועידת הקלינטק של מגזין TheMarkerנציג מדי יום חברות ישראליות המתמודדות עם האתגר. PML הוא מיזם לבקרת איכות מים המוטמע במפעלי פיאט; לקסטרן פיתחה טכנולוגיה לניקוי הפליטות הרעילות ממתקני



>> תעשיית הקלינטק לכודה כיום במלחציים, שזרועם האחת היא המשבר הפיננסי (ובעקבותיו מחנק האשראי) והשנייה היא הירידה התלולה במחיר הנפט. הצטמקות האשראי מעמידה בסימן שאלה את ההבטחות שנישאו בשנה החולפת להשקעות עתק בטרנד הירוק המתחדש, ואילו הנפט הזול מאיים לשמוט את בסיס הכדאיות הכלכלית מפיתוחיו החדשניים של הענף.

על פי ניתוח ר אשוני של תעשיית המו"פ, ניתן לשער כי תחום ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות יעמוד בפרץ - בין היתר בזכות תמריצי הממשלות והרגולציה המחייבת הפחתת פליטות מזהמים. חברות סטארט-אפ העוסקות בהגברת ניצול קרינת השמש או בפתרונות לאחסון אנרגיה יוסיפו להיות אטרקטיוויות, וכך גם כל פיתוח המגביר את הנצילות בהפקת חשמל מאנרגיית רוח.



פיתוחי תעשיית המים יוסיפו לצמוח, ועל רקע המשבר הצפוי במימון פרויקטים יתמקדו בעיקר בייעול התשתית הקיימת (מניעת דלף), פיתוח טכנולוגיות לשימוש חוזר, בקרת איכות ופתרונות לחיסכון באנרגיה בתהליכי התפלה או טיהור. ענף הביו-דלקים צפוי לספוג את המכה הקשה יותר משום תלותו במחיר מוצרי הנפט, ובימים האחרונים כבר חזינו בקריסות ראשונות של חברות בענף.



תעשיית הקלינטק תידרש להוכיח כי היא ראויה לתשומת לב גם בעת משבר, וכי דעיכתה נוכח צלילת מחירי הנפט בשנות ה-80 לא תשוב. לקראת ועידת הקלינטק של מגזין TheMarker שתיערך ב-20 בנובמבר, נציג כאן מדי יום כמה מחברות הסטארט-אפ הישראליות המבטיחות לעמוד באתגר זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully