וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים על הגדר: ממתינים לועידת ה-G20 בסוף השבוע ולמינויים הכלכליים של אובמה

סוכנויות הידיעות

10.11.2008 / 9:38

מתגברים הקולות להרחבה תקציבית מתואמת שתמריץ את הכלכלות המתועשות



הצצה ראשונה למערכת הפיננסית החדשה תינתן למשקיעים בפגישת המנהיגים הכלכליים של מדינות ה-G20 שתיערך בוושינגטון בסוף השבוע. שרי אוצר ונשיאי בנקים מרכזיים של עשרים המדינות התעשייתיות צפויים לקיים הכנות לפגישת ראשי המדינות במועד מאוחר יותר. הוועידה צפויה לעסוק בגורמים למשבר, ולייסד עקרונות לרפורמה באמצעות קבוצות עבודה שיתייחסו לנושאים ספציפיים.



המאבק נגד העמקת המשבר הכלכלי הובל עד כה בידי הבנקים המרכזיים, שקיצצו בשער הריבית באורח חסר תקדים, אך כעת נשמעים קולות לפעילות מסייעת של ממשלות באמצעות קיצוצי מסים ותוכניות תמריצים תקציביות. בין הדוחפים להרחבה פיסקלית מתואמת מצויים ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, וראשי קרן המטבע הבינלאומית.



אנליסטים סבורים ששער הריבית בבריטניה יירד ל-2% עד למארס 2009, לעומת 3% כיום, והריבית בגוש היורו תקוצץ ב-0.25% ותעמוד על 3%. "הבנקים המרכזיים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם עם שערי הריבית, אבל אם הבנקים המסחריים מסרבים להלוות, והצרכנים אינם מבזבזים, ישנה בעיה", אומר ריצ'רד רובינסון, מנהל השקעות בקרן אשבורטון.



המשקיעים גם צפויים להשגיח מקרוב על פעולותיו של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, באיוש המשרות הכלכליות הבכירות, ולבחון כיצד ישפיעו על התנהגות השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully