וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים המובילים בת"א שמרו על יציבות

יעל פולק

10.11.2008 / 15:19

המעו"ף נסגר ללא שינוי על 773.93 נקודות. ת"א 100 נחלש ב-0.2%. מדד הבנקים הוסיף 1.7%, מדד הנדל"ן נחלש ב-3.5%

המסחר בתל אביב התנהל היום על רקע עליות שערים באסיה בעקבות חבילת תמריצים שהציגה ממשלת סין, בהיקף של יותר מ-500 מיליארד דולר לעידוד הכלכלה. גם בארה"ב הסתיים המסחר בשבוע שעבר בעליות שערים על רקע הצהרותיו של ברק אובמה לגבי נקיטת כל הצעדים הנדרשים על מנת להקל על מחנק האשראי.

המסחר הסתיים ביציבות של המדדים המובילים: מדד תל אביב 25 נותר יציב ברמה של 773.93 נקודות, מדד תל אביב 100 נחלש ב-0.2% ל-685.99 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף היום 1.7% ומדד מניות הנדלן איבד 3.5%. מחזור המסחר הסתכם היום ב-1.8 מיליארד שקל.

ממשלו של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, יפעל להענקת ביטוח בריאות לכל ילד, יסיר את ההגבלות הפדרליות על מחקר בתאי גזע ויבריא את הכלכלה האמריקאית באמצעות הפחתות מסים ויצירת משרות" - כך אמר אתמול רם עמנואל, ראש הסגל המיועד בממשלו של הנשיא הנבחר של ארה"ב.

אתמול הודיעה ממשלת סין על חבילת תמריצים בשווי 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) במטרה לעודד את הצמיחה בכלכלה הרביעית בגודלה בעולם. תוכנית התמריצים הסינית תתמקד בבניית תשתיות, סיוע סוציאלי ופעילויות נוספות.

שר האוצר רוני בר-און אמר כי בשלב זה אין מקום להתערבות בשוק ההון. עוד הוסיף בר-און כי כאשר יחליט שצריך להפעיל כלים ממשלתיים יעשה זאת בלא היסוס. בר-און הופיע הבוקר בוועדת הכספים והכריז כי משרדו נערך לטיפול בהשלכות הריאליות של המשבר הפיננסי ובקרוב יגיש לכנסת תוכנית פעולה.

עונת הדו"חות

כור מקבוצת אי.די.בי הציגה אתמול את דו"חותיה לרבעון השלישי עם ירידה של 13% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, לכ-428 מיליון שקל. עיקר הרווח של כור נובע נוכח פעולות מכירה וקנייה של מניות הבנק השווייצי קרדי סוויס, שהניבו לכור רווח של 535 מיליון שקל ברבעון.

אתמול הגישה כרמל אחזקות לבית המשפט בקשה לכינוס אסיפות לאישור הסדר החזרת החוב שגייסה החברה באיגרות חוב. במסגרת ההסדר יתבקשו בעלי האג"ח (סדרה א') לאשר את דחיית תשלום הקרן והריבית בהיקף של כ-15 מיליון שקל, שאמורים היו להתבצע בסוף דצמבר.

חברת הסלולר סלקום פרסמה היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2008. בהתאם לתחזיות, פרסמה סלקום דו"חות טובים: הכנסות סלקום ברבעון גדלו ב-5% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב- 1.65 מיליארד שקל. הרווח הנקי של סלקום ברבעון עלה ב-20% ועומד על 239 מיליון שקל, בהתאם לתחזיות.

אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, הודיעה היום כי היא צפויה להציג הפסד של 274 מיליון שקל שנוצר כתוצאה מירידה בשווי תיק ניירות הערך שמחזיקה. בסך הכל, מכירה אלרוב בהפסד חדש של 107 מיליון שקל וכן היא מכירה בהפסד של 167 מיליון שקל שהיו רשומים במאזן בלבד (כ"קרן הון") וכעת יועברו לדו"ח הרווח וההפסד. המשמעות היא ששורת הרווח הנקי שתציג אלרוב תקטן משמעותית.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully