וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אמנון שפירה יודח? מקורות בענף האנרגיה: שפירה יעמוד בפני הדחה; בממשלה לא מרוצים מתפקוד הרשות

אבי בר-אלי

10.11.2008 / 8:39

האם הרוסים ישתכנעו שעדיף אילת על אנטליה? ■ מי הצטרף לקבוצת הרכישה לבניית פרויקט בשכונת שפירה בתל אביב? ■ ירום אריאב מצטט את אובמה ■ מה תקדם פנינה רוזנבלום בכנסת? ■ מה מנשנשת קונדוליזה רייס בדרך לג'נין? ■ רני רהב וגדי סוקניק מ



"אני, ורק אני, ביחד עם צוות אנשי משרד התשתיות, מחליטים על תוכנית הפיתוח של חברת החשמל, וההזיות של יועץ כזה או אחר אינן מרשימות אותי. מי שחי עם זה, מה טוב. מי שלא, לא יהיה אתנו" - כך שאג לפני חודשיים שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, בתגובה לכוונות רשות החשמל לערער על תוכנית החירום למשק החשמל שאותה הוביל, ואף קינח את דבריו כלפי אנשי הרשות במחמאה: "ברברנים".



ל-TheMarker נודע כי האיום המרומז שכוון אז לעברו של יו"ר הרשות, אמנון שפירה, עשוי להפוך בשבועות הקרובים למציאות. מקורות בענף האנרגיה לוחשים כי שפירה יעמוד בפני ניסיון הדחה, וזאת על רקע אי שביעות רצון מצד משרדי הממשלה לנוכח תפקוד הרשות. שפירה, אגב, הספיק מאז לנהל קרבות מכתבים עם הנהלת חברת החשמל, להרגיז את ועד עובדי החברה לאחר שקרא לעצור את הזרמת כספי החברה לפנסיה וכן להסתכסך עם מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, בדו קרב מילולי במהלך כינוס פתוח לעיניהם המשתאות של בכירי משק החשמל. זאת, חודשיים לאחר שקוגלר הציע בעצמו לבחון את פירוק הרשות ואת פיטוריו של שפירה. תוכנית חירום למשק החשמל, כך נראה, נדרשת בימים אלה יותר מתמיד.



בתגובה נמסר מרשות החשמל: "בתוקף תפקידה כגוף עצמאי ומקצועי שצריך למצוא את האיזון בין האינטרס הציבורי לבין הצרכים של ספק שירות חיוני למשק - ברשות ערים לכך שלא פעם היא מעוררת אנטגוניזם. הרשות והעומד בראשה, ימשיכו לעשות את עבודתם המקצועית למען משק החשמל. רק באחרונה הוכיחה זאת הרשות כשפירסמה חלק ניכר מן ההסדרה ליצרנים פרטיים, נתנה מענה לתוכנית החירום שקבע שר התשתיות הלאומיות ופירסמה בסיס תעריפים לשימוע - והכל בלוח זמנים קצר ואינטנסיווי. הרשות והעומד בראשה ימשיכו לשרת את הציבור במקצועיות ובאמינות".



האם הרוסים ישתכנעו שעדיף אילת על אנטליה?



270 סוכני נסיעות מרוסיה פשטו אתמול על אילת כאורחיה של חברת קווי חופשה. אמיר הלה, סמנכ"ל השיווק של החברה: "אירגנו את הסיור לסוכנים מרוסיה, כדי להציג בפניהם את יתרונותיה של אילת לעומת אנטליה". הסוכנים יסיירו בבתי מלון בעיר ובאטרקציות תיירותיות כגון עיר המלכים וריף הדולפינים. בהמשך יבקרו הרוסים בים המלח, בירושלים ובתל אביב. כ-190 אלף תיירים הגיעו לישראל בכל שנה מרוסיה, לפני שבוטל הצורך בוויזה. בענף התעופה והתיירות העריכו אתמול כי השינוי יביא להגעתם של כ-300 אלף תיירים מרוסיה בשנה.



אילן חת ועודד פלדמן יגורו בשכנות טובה



נשיא מכון ויצמן לשעבר, פרופ' אילן חת, ומנהל תיאטרון חיפה לשעבר, עודד פלדמן, הצטרפו באחרונה לקבוצת רכישה המתעתדת לבנות פרויקט מגורים בשכונת שפירה בתל אביב. בקבוצה חברים זמרי האופרה יותם כהן ואירה בוכמן וכן האדריכלית ליילה לחמן ממשרד האדריכלים אלרון-לחמן. החמישה הם חלק מקבוצה של 14 חברים שהתארגנה עד כה בהנהלת קבוצת די אנד איי להקמת בניין מגורים בשכונה בשם גבעת הכורכר. בסך הכל יהיו בקבוצה 25 חברים.



מדי אנד איי נמסר כי חברי הקבוצה שילמו 880 אלף שקל עד 1.1 מיליון שקל תמורת דירות של 4 ו-5 חדרים. חת רכש שתי דירות, דירת גן שגודלה 123 מ"ר ו-37 מ"ר מרפסת ב-1.143 מיליון שקל ודירת מיני פנטהאוז בת 5 חדרים שגודלה 127 מ"ר ו-52 מ"ר מרפסת ב-1.25 מיליון שקל. פלדמן ואשתו מתכוונים לעבור להתגורר בדירה - 4 חדרים בשטח של 93 מ"ר שקנו ב-880 אלף שקל.



ירום אריאב מצטט את אובמה



לא מזניחים את הדרום: בסוף שבוע שעבר התקיימה בראשונה פתיחת המסחר בניירות ערך בדימונה. האירוע נערך בהשתתפות מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון, יו"ר כי"ל ניר גלעד, מנכ"ל כי"ל עקיבא מוזס, ראש עיריית דימונה מאיר כהן, מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר יוסי בכר. את האירוע יזמה הבורסה לניירות ערך לרגל בחירתה של כי"ל לחברת מופת בורסאית בחגיגות 60 שנה למדינת ישראל.



בדברים שנשא באירוע התייחס אריאב ליכולתו של המשק הישראלי לצאת מחוזק מהמשבר בעולם. אם ייעשו הדברים הנכונים, אמר, יהיה אפשר לעבור את המשבר במינימום נזקים ולצאת ממנו במצב טוב יותר. "אנחנו מתורגלים במשברים, אנחנו צריכים להאמין שנוכל לצאת ממשברים ולומר לעצמנו בכל פעם מחדש" - הוסיף וציטט את דבריו של נשיא ארה"ב הנבחר, ברק חוסיין אובמה: "Yes we can".



פנינה רוזנבלום בכנסת



אשת העסקים פנינה רוזנבלום המתמודדת על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, מבטיחה לפעול לקידום נושאים כלכליים, העצמאים בישראל, החינוך, הגימלאים והנשים. רוזנבלום ציינה כי היא מתכוונת לפעול להורדת מסים, להקמת קרן לעצמאים לצורך ביטוח אבטלה, להחזרי מע"מ ולהכרה במס הכנסה מלא על חובות אבודים ולהגדלת ההשקעות באזורי פיתוח. רוזנבלום מציעה להנהיג תשלום מע"מ על בסיס מזומן - הצעה שאותה בוחן כעת שר האוצר, רוני בר-און. היא אף הכריזה שתפעל ל"שמירה על כספי הפנסיה שלא יאבדו".



רוזנבלום, שכיהנה כחברת כנסת במשך שלושה חודשים לפני הבחירות האחרונות, מתמודדת מול מספר נשים בולטות החושקות במקום ריאלי - כמו דוברת צה"ל לשעבר, מירי רגב, והח"כית לשעבר גילה גמליאל. אתמול ציינה רוזנבלום כי היא מברכת כל מתמודד ומתמודדת שיכולים לתרום לליכוד - "בוחרים במי שמסוגל להביא בוחרים". על ציפי לבני אמרה רוזנבלום שהיא מאוד מעריכה אותה, ואולם בתקופה כה קשה לביטחון ולכלכלה, דרוש לדעתה מנהיג מנוסה. בכך החמיאה לראש מפלגתה, בנימין נתניהו.



קונדוליזה רייס מנשנשת בדרך לג'נין



שבת, 12:00 בצהריים. שיירה של רכבים כהים עוצרת בחריקת בלמים בתחנת דלק של פז בצפון ישראל. כמה מאבטחים גברתניים יוצאים במהירות מכלי הרכב, נכנסים אל חנות Yellow שבתחנה, ומבקשים מן העובדים המופתעים להישאר במקומם. לאחר כמה דקות, עוזבת החבורה את החנות כשבידיה כוסות קפה, כריך חם, מוזלי ושאר נשנושים - ונבלעת בחזרה בכלי הרכב. שם, ממתינה מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליזה רייס, שעצרה לקפה ישראלי אחרון בדרכה לביקור פרידה בג'נין.



רני רהב וגדי סוקניק מדברים יח"צ בראש פינה



בפאנל "בגובה העיניים, החדשות משחררות את העניבה" בהנחיית גדי סוקניק, שנערך בשבת בפסטיבל ראש פינה, חשף הקהל מה הוא חושב על מעורבות היח"צנים בחדשות. רני רהב ניסה לקנטר את אורי לוי, מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון: "אתם הייתם הראשונים שהכניסו תצוגות אופנה לכותרות עם דליה מזור (רהב התכוון ככל הנראה לשרי רז) אבל לא שאלתם את הקהל אף פעם מה הוא רוצה, הורדתם את זה ועכשיו הרייטינג שלכם צונח". סוקניק לא פיספס את ההרמה להנחתה: "רני, אולי מה שמטריד אותך באמת הוא שזו המדורה היחידה שאתה וחברייך לא שולטים בה", ענה וגרף מחיאות כפיים סוערות מהקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully