וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר: אין לנו כל כוונה להקטין או לשנות את גובה התמלוגים שמשלמות קשת, רשת וערוץ 10

איילה צורף

10.11.2008 / 9:54

הזכייניות משלמות כיום 4% מההכנסות השנתיות שלהן כתמלוגים לאוצר ולרשות השנייה



"למשרד האוצר אין כל כוונה להקטין או לשנות את גובה התמלוגים שמשלמים הערוצים 2 ו-10" - כך אמר ל-TheMarker דובר המשרד. זאת, בתגובה לידיעה לפיה הרשות השנייה ומשרד האוצר הגיעו להסכמה על הקטנה הדרגתית של הסכום אותו צריכות הזכייניות - קשת, רשת וערוץ 10, לשלם לקופת המדינה בכל שנה עבור זיכיון השידורים שלהן.



כיום משלמות הזכייניות 4% מההכנסות השנתיות שלהן כתמלוגים למשרד האוצר ולרשות השנייה. החברות HOT ו-yes לעומת זאת, משלמות 2% מההכנסות שלהן כתמלוגים, סכום שיקטן ל-1.5% ב-2009. ברשות השנייה ניסו לקדם מהלך לפיו גם זכייניות הטלוויזיה המסחרית ישלמו 1.5% בלבד, אך האוצר, כאמור, מתנגד.



לדברי מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "יש כוונה ורצון שלנו להקטין את התמלוגים שהזכייניות משלמות. הפנינו בקשה בנושא למשרד האוצר. להבנתי, יש באוצר כוונה ורצון לשנות". מטרת הרשות השנייה לנסות ולהקל על הזכייניות ולהקטין את רמת ההוצאות שלהן על הזיכיון, בשל ההאטה הצפויה בענף הפרסום, כמו גם בשל העובדה שעוגת הפרסום לא צמחה במימדים שהעריכו בימים בהם נערכו המכרזים על הפעלת ערוץ 2 ו-10.



על פי הערכות, באוצר צפויים לדבוק בעמדה לפיה ראשי החברות המחזיקות בבעלות על קשת, רשת וערוץ 10 הם אנשי עסקים שבחרו להתמודד במכרז שגובה התשלומים בו היה ברור וידוע מראש, ולכן אין שום סיבה לספק הקלות על תנאים מסחריים שסוכמו בימי המכרזים להפעלת הערוצים המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully