וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי מנסה להשתחרר ממבוכת הניסיון הכושל לרכוש את ואקוביה: תרכוש בנק אזורי בארה"ב

רויטרס

10.11.2008 / 9:55

בחודש שעבר נאלצה סיטי לסגת מרכישתה של חטיבת בנקאות ההשקעות של ואקוביה


ענקית הפיננסים מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת בנק נוסף בארה"ב, כחודש לאחר שנאלצה לסגת מהכוונה לרכוש את חטיבת בנקאות ההשקעות של בנק ואקוביה לאחר שבנק וולס פארגו הגיש הצעה מתחרה. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

גורמים המקורבים לסיטי לא ציינו את שמו של הבנק המדובר, אך ציינו כי מדובר בבנק אזורי וכי הצדדים עשויים להודיע על עסקה כבר החודש. לדברי גורמים, רכישת הבנק עשויה להקל על המתיחות בין הנהלת סיטי לבין חברי הדירקטוריון, בעקבות המבוכה שגרם לחברה הניסיון לרכוש את חטיבת בנקאות ההשקעות של ואקוביה. עם זאת, הבנק הנרכש לא קרוב בגודלו לוואקוביה, לדברי הגורמים.

בחודש שעבר הודיעה סיטי על נסיגתה מהכוונה לרכוש את חטיבת בנקאות ההשקעות של ואקוביה, לאחר שוולס פארגו הגיש הצעה מתחרה לרכוש את הבנק כולו תמורת 11.75 מיליארד דולר. סיטי, שנאלצה לסגת מהרכישה לאחר שכבר הוכרזה, הבטיחה לדרוש פיצויים בסך 60 מיליארד דולר מוואקוביה ומוולס פארגו, לאחר שביטול העסקה הוביל לירידה חדה במחיר המניה של החברה. מאז תחילת השנה נפלה מניית סיטי ב-45%.

מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, מעוניין לפי ה"ג'ורנל" להגדיל באמצעות הרכישה את היקף הפקדונות בבנק, לאחר שענקית הפיננסים רשמה מחיקות והפסדים בסך יותר מ-60 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי וחשיפתה לשוק המשכנתאות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully