וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרוב הפסידה 274 מיליון שקל מהשקעה בבנקים

טל לוי

10.11.2008 / 12:33

רוב תיק הנכסים של חברת הנדל"ן כלל השקעה במניות הפועלים ולאומי. ההפסד יירשם בדו"חות החברה לרבעון השלישי של השנה

אלרוב ישראל, שבשליטת אלפרד אקירוב, היא חברת נדל"ן לכל דבר: היא מחזיקה בפרויקט ממילא שבירושלים והיא גם מחזיקה בחברת אלרוב נדל"ן שחולשת על רשימה ארוכה של נכסים מניבים בישראל (כמו מלון המלך דוד) וכן במערב אירופה.

אבל בנוסף לנדל"ן, מחזיקה אלרוב גם בתיק נכסים לא קטן הכולל בעיקר מניות של בנקים. אחזקה זו, שלמעשה אין לה קשר ישיר לפעילות הנדל"ן של אלרוב, היא שאחראית להפסד של 274 מיליון שקל שתציג אלרוב בדו"ח הרווח וההפסד של הרבעון השלישי של 2008.

כל ההפסד שתציג אלרוב (274 מיליון שקל) מגיע כתוצאה מירידה בשווי תיק הנכסים שהיא מחזיקה ושכולל ברובו השקעה במניות לאומי והפועלים. אלרוב מחזיקה בחברת הנדל"ן המניב אלרוב נדל"ן שלפי שעה לא דיווחה על שום ירידה בערך הנכסים שהיא מחזיקה.

כאשר חברה מחזיקה בתיק ניירות ערך שמאבד מערכו היא יכולה לרשום את ההפסד באחת מ-2 דרכים: הראשונה, כ"קרן הון" ופירוש הדבר שהיא מאמינה שמדובר בהפסד זמני. הדרך השנייה היא לרשום את ההפסד בדו"ח הרווח וההפסד ופירוש הדבר שמדובר בהפסד קבוע.

סכום ההפסד שתציג אלרוב ברבעון השלישי של 2008 מורכב מ-3 סכומים נפרדים: אלרוב תכיר ב-136 מיליון שקל בדו"ח הרווח וההפסד לאחר שהסכום הוכר אך ורק בקרן ההון (כלומר לא השפיע על שורת הרווח עד כה). הסיבה לכך היא שינוי בתקנות החשבונאות שמאלץ את אלרוב להכיר בהפסד כקבוע.

סכום שני, של 31 מיליון שקל כבר נרשם בדו"חות הרבעון השני בקרן ההון וכעת מעבירה אותו אלרוב לדו"ח הרווח וההפסד. הסכום השלישי, 107 מיליון שקל, הוא כתוצאה של הפסדים חדשים שנוצרו ואשר נרשמים מייד בדו"ח הרווח וההפסד.

בסך הכל, מכירה אלרוב בהפסד חדש של 107 מיליון שקל וכן היא מכירה בהפסד של 167 מיליון שקל שהיו רשומים במאזן בלבד (כ"קרן הון") וכעת יועברו לדו"ח הרווח וההפסד. המשמעות היא ששורת הרווח הנקי שתציג אלרוב תקטן משמעותית.

למרות הירידות בתיק, מציינת אלרוב כי נכון להיום לא חל שינוי מהותי בהיקף ובהרכב תיק ניירות הערך של הקבוצה ביחס לפירוט שניתן בדו"ח הכספי לרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully