וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

91% מעובדי כוח האדם התלוננו על הפרת החוק

עידו סולומון

10.11.2008 / 10:58

לפי נתוני משרד התמ"ת, רוב התלונות על הפרת חוקי העבודה נוגעות לאי-תשלום שכר מינימום ושעות נוספות ושלילת ימי חופשה

91% מעובדי הניקיון בחברות קבלן דיווחו על הפרת חוקי העבודה כלפיהם. כך עולה ממבצע לאכיפת חוקי עבודה בקרב חברות הקבלן המעסיקים עובדי ניקיון, שביצע אגף האכיפה במינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת.

רוב העובדים שנבדקו התלוננו על אי-תשלום שכר מינימום, אי תשלום מלא עבור שעות נוספות, פדיון חופשה במקום הוצאתם לחופשה בניגוד לחוק חופשה שנתית, אי-מתן הודעה לעובד (תנאי עבודה) ועוד. עד כה ניגבו עדויות מכ-440 עובדים שרובם המכריע היו עולים חדשים מחבר העמים, עובדים ממוצא אתיופי ומבני המיעוטים, העובדים בכ-53 חברות ניקיון ב-210 אתרים. 400 מתוכם דיווחו על הפרת התנאים.

יחזקאל אופיר, מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, מסר כי האגף ימשיך ויחקור את תלונות העובדים בהתאם להליך הפלילי, ובמקרה הצורך יוגשו כתבי אישום או יוטלו קנסות. מספר העובדים בענף הניקיון, לפי הלמ"ס, הוא כ-45 אלף. מספר חברות ניקיון הפועלות כיום מוערך בכ-1,000.

במבצע האכיפה השתתפו כ-80 מפקחים שהגיעו לאתרי עבודתם של עובדי הניקיון וגבו מהם עדויות ראשונות על תנאי העסקתם. המבצע נערך בפריסה ארצית.

"מדובר בפעילות יזומה של אגף האכיפה ואחת מסדרת פעולות של המינהל במגמה לצמצם את הפגיעה באוכלוסיות החלשות", מסביר אופיר. "עובדי הניקיון מועסקים ברובם על ידי קבלני שירותים ולא על ידי המעסיקים בפועל. לכן במקרים רבים עובדים אלה אינם מקבלים את זכויותיהם על פי חוקי המגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully