וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: למרות ההתחזקות של היורו היום, בטווח הבינוני והארוך הוא ייחלש מול הדולר

ירון הופמן

10.11.2008 / 10:24

הדולר נחלש ב-1.2% מול היורו ל-1.286 דולר ליורו בעקבות נתוני האבטלה בארה"ב



הדולר נחלש ב-1.2% מול היורו לשער של 1.286 דולר ליורו בעקבות נתוני מצב התעסוקה בארה"ב שהתפרסמו ביום שישי. עם זאת, כלכלנים מעריכים כי התחזקות היורו צפויה להתמתן לאחר שנשיא הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד טרישה, אמר בראיון לרשת הטלוויזיה גלובו בברזיל כי אינו פוסל את האפשרות להורדת ריבית נוספת בחודש הבא. הסוחרים מהמרים כי קיצוץ נוסף בריבית באירופה יתבצע לכל המאוחר ברבעון הראשון של השנה הבאה. המטבע האמריקאי נחלש ב-1.1% מול הליש"ט הבריטית לשער של 1.581 ליש"ט ליורו וב-0.3% מול הפרנק הצרפתי לשער של 1.174 פרנק לדולר.



בשבוע שעבר הוריד הבנק המרכזי האירופי את שער הריבית ב-0.5% והעמידו על 3.25%. קובעי המדיניות בבריטניה, שוויץ וצ'כיה נהגו באורח דומה. "ישנו דיבור על קיצוצים נוספים בריבית באירופה", אומר צוטומו סומה, סוחר מטבעות ואג"ח בחברת ההשקעות אוקסאן בטוקיו. "בטווח הבינוני והארוך היורו ימשיך להיחלש. ההפסדים על הדולר יוגבלו לתקופה קצרה, בעקבות מימוש נכסים של משקיעם אמריקאים במניות ובאג"ח בבורסות זרות, בשל החשש להתפשטות המשבר הכלכלי", הוסיף.



הין נחלש מול הדולר זה היום השני ברציפות, בשיעור של 0.8% ל-99.015 ין לדולר. זאת, בעקבות הערכות שחבילת התמריצים הסינית בסך 586 מיליארד דולר תגביר את תחושת הביטחון של המשקיעים ברכישת נכסים מסוכנים יותר, בעזרת הלוואות במטבע היפאני. הדולר נחלש מול רוב המטבעות האסיאתיים. המטבע האמריקאי יורד ב-1.4% מול הדולר האוסטרלי לשער של 0.683 דולר אוסטרלי דולר, למרות שהבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית מ-2% ל-1.5%. הדולר נחלש ב-0.8% מול הדולר הניו זילנדי לשער של 0.596 דולר ניו זילנדי לדולר, וב-1.1% מול רופיה האינדונזית לשער של 10,975 רופיה לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully