וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יקירת המשקיעים" פטרובראס הברזילאית צנחה ב-53% מאז מאי

סוכנויות הידיעות

10.11.2008 / 10:39

חברת הנפט הלאומית של ברזיל הידרדרה מהמקום השישי ל-31 ברשימה העולמית



פטרוליו ברזילרו (פטרובראס), חברת הנפט הלאומית של ברזיל, שהייתה אהובת המשקיעים במחצית הראשונה של השנה, הפכה בחודשים האחרונים לבעלת הביצועים הגרועים ביותר מבין חברות האנרגיה המובילות בעולם.



מאז מאי צנחה מניית החברה ב-53% בעקבות הנפילה במחיר הנפט הגולמי ובשל העמקת המשבר הכלכלי, למרות גילוי מרבצי נפט מול חופי דרום אמריקה בהיקפים הגדולים ביותר שנמצאו ב-30 השנים האחרונות. אנליסטים מעריכים כי הכנסות החברה יצמחו בשיעור של 6.2% בשנה הבאה. החברה צפויה לדווח מחר על עלייה של 80% ברווחי הרבעון השלישי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שיסתכמו על פי התחזיות ב-4.6 מיליארד דולר.



מאז שחלפה על פני מיקרוסופט במאי והפכה לחברה השישית בגודלה בעולם בשווי שוק, נפלה פטרובראס בדירוג עד למקום ה-31, מאחורי יצרנית התרופות האמריקאית פייזר ובנק צ'יינה קונסטרקשן, לפי נתוני סוכנות הידיעות הכלכליות בלומברג. החברה עלולה להזדקק לגיוס הון של יותר מ-30 מיליארד דולר בשנה כדי לנצל את מאגרי הנפט החדשים שהתגלו, והיא צפויה להיתקל בקשיים במכירת אג"ח בשל נפילת השוק באמריקה הלטינית.

כמו אקסון מוביל ויצרניות נפט מובילות אחרות, גם פטרובראס הרוויחה כאשר מחיר הנפט הגולמי הגיע ביולי למחיר של יותר מ-147 דולר לחבית. מאז אוגוסט 2007 ועד מאי השנה הכפילה מניית החברה את ערכה והוסיפה טריליונים של דולרים לשווי הארגון. אלא שמאז, ירד מחירה של חבית נפט ביותר מ-80 דולר, ומחיר הגז הטבעי צנח ב-49%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully