וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של סין: הכלכלה הסינית תאט לצמיחה של 9%-8% בשנת 2000

סוכנויות הידיעות

10.11.2008 / 10:47

אתמול חשפה ממשלת סין חבילת תמריצים בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) לעידוד הצמיחה הכלכלית



כלכלת סין צפויה להאט לצמיחה של 8%-9% בשנת 2009, לעומת צמיחה של 11.4% ב-2007 – כך אמר היום נגיד הבנק המרכזי הסיני, ז'או שיאוצ'ואן, יום לאחר שממשלת סין חשפה חבילת תמריצים בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) שנועדה לעודד את הצמיחה בכלכלה הרביעית בגודלה בעולם.



בשיחה עם עיתונאים בשוליה של פגישת ה-G20 שהתקיימה בסאו פאולו שבברזיל, צפה ז'או כי הצמיחה המואצת בסין תסייע לשווקים הפיננסיים להתאושש ממשבר האשראי ולשוב לרמות נורמליות. ז'או רמז גם על הורדות ריבית נוספות, לאחר שהבנק המרכזי של סין כבר הוריד את הריבית שלוש פעמים במהלך החודשיים האחרונים לרמה של 6.66%.



ממשלת סין מנסה כיום לבלום את ההאטה הכלכלית במדינה, אשר נגרמה בעקבות משבר האשראי העולמי והירידה בביקוש למוצרים סיניים בארה"ב ובאירופה בשל ההאטה בכלכלת העולם. לשם כך חשפה הממשלה חבילת תמריצים השקולה לכמעט חמישית מהתמ"ג הסיני שעמד על 3.3 טריליון דולר בשנה שעברה. תוכנית התמריצים תתמקד ביצירת משרות באמצעות בניית תשתיות ובסיוע חברתי.



נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, הזהיר היום כי למדינות רבות אין את יתרות ההון הדרושות כדי ליזום חבילות תמריצים משלהן שיאפשרו להן להתמודד עם המשבר הפיננסי הגלובלי. "הן סובלות מגירעונות משמעותיים כבר עכשיו, ואין להן את יכולת התמרון שיש לסין", אמר טרישה בראיון עם תחנת טלוויזיה ברזילאית בשוליה של הפסגה בסאו פאולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully