וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב ים מציגה ירידה של 25% ברווח הנקי לכ-49 מיליון שקל; הכנסות החברה עלו ב-6% ל-190 מיליון שקל

רותם סלע

10.11.2008 / 10:55

גב ים: "החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית ומצבת נכסיה יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם תקופת המיתון"


חברת הנדל"ן מקבוצת אי.די.בי מדווחת ברבעון השלישי של 2008 על ירידה של 25% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-48.5 מיליון שקל. "תוצאות המשבר לא השפיעו בשלב זה על תוצאותיה העסקיות של החברה", מדגיש דו"ח הדירקטוריון של החברה ומציין בנוסף כי, "החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית ומצבת נכסיה יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם תקופת המיתון". מצבת המזומנים של החברה עומדת על 485 מיליון שקל והתחייבויותיה על 2.2 מיליארד שקל, אי לכך ממנף המזומן 22% מהמאזן.

גב ים עוסקת בייזום, הקמה וניהול של נכסים מניבים בתחום הנדל"ן המסחרי ופארקי התעשייה וכן בייזום ושיווק פרויקטים בתחום הבנייה למגורים. הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי גדלו בכ-6% והסתכמו ב-190 מיליון שקל, הכנסותיה של החברה מהעלייה בשווי נכסיה קטנו ב-45% והסתכמו ב-50 מיליון שקל לעומת 91.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לטענת החברה נכון להיום לא פגע המשבר בשווי נכסיה לעומת שווים כפי שהוא מוצג בדו"ח.

את הירידה מהכנסותיה של החברה בעקבות הפגיעה בשווי ההוגן מקזזת עלייה נאה בהכנסות מהשכרת מבנים שצמחו ב-17.7% ל-71.6 מיליון שקל וממכירת דירות ומקרקעין שהסתכמה בהכנסות של 65 מיליון שקל, זינוק של 174% לעומת ההכנסות ממגזר זה בשנה שעברה.

הוצאות המימון נטו של החברה שמרו על יציבות ברבעון השלישי של השנה ועלו ב-4.5% לעומת הרבעון המקביל ל-57 מיליון שקל. העלייה מוסברת בין השאר על רקע העלייה במדד המחירים והפסד של החברה בניירות ערך שהסתכם ב-3.4 מיליון שקל.

הרווח התפעולי אותו השיגה החברה עמד ברבעון השלישי על 120.7 מיליון שקל, ירידה של 13.5% לעומת הרבעון המקביל שהושג על רקע ירידה של 8.5% שהצליחה החברה להשיג בעלויות התפעול הכוללות:הוצאות ההנהלה, שיווק, החזקת הנכסים ושירותי אחסון שהסתכמו ב-15 מיליון שקל בלבד למרות הגידול בהיקף הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully