וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החליטה אך אין תזוזה: 515 מיליון שקל טרם הועברו מהממשלה לאוניברסיטאות

צבי זרחיה

10.11.2008 / 11:10

יו"ר ועדת הכספים ביקש הבוקר להתכנס למטרת מימוש החלטת הממשלה



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), ביקש הבוקר מהממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, מראשי הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ומנציגי האוצר להתכנס היום למו"מ למימוש החלטת רה"מ, אהוד אולמרט, להעברת 515 מיליון שקל מהממשלה לאוניברסיטאות. בקשתו של ברוורמן באה בתום ישיבה סוערת שנערכה לאחר שהכספים לא הועברו עד כה ליעדם.



בישיבה הוחלפו דברים קשים בין בלינקוב לראשי הוועדה לתכנון ותקצוב. בלינקוב מחה על כך שראשי הות"ת לא פנו אליו בעניין אי העברת הסכום אלא רצו לכנסת ולעיתונות.



בלינקוב הבהיר: "החגיגה שהיתה לא תחזור. הגיע זמן שהדברים יאמרו באופן מפורט. אני רק קורא בעיתון מה הבעיות אבל לא קיבלתי אפילו רבע שיחת טלפון מראשי הות"ת שיש בעיה. אם לות"ת יש בעיה - שתפנה לממונה על התקציבים".



בלינקוב הוסיף כי "החלטת רה"מ תכובד וחבל כי ראשי הות"ת מתחרים בהכפשות של אגף התקציבים. הות"ת לא עמדה בסיכומים משנת 2004 שמתייחסים לנושאי פנסיה, שיטות תקצוב ועוד. יתכן שהממשלה קיצצה בתקציבים אבל זה לא מכבד את הצורך לכבד את ההסכם".



בלינקוב הדגיש: "האם אתם חושבים שאני אכתוב צ'ק של מאות מיליונים בכל חודש בלי שיהיה סדר וניקיון? הכסף הזה מיועד לשנת הלימודים תשס"ט כלומר רק רבע מהכסף מיועד בשנת 2008 והיתר בשנת 2009. צריך לשבת ולסכם בצורה מסודרת".



יו"ר הות"ת, פרופסור שלמה גרוסמן, מחה: "מיד לאחר תום הישיבה עם רה"מ פנינו לאגף התקציבים באוצר. בתקופה האחרונה בלינקוב מאוד עסוק והוא מפנה אותנו לסגנו, רביב סובל. פגישת התיאום עם האוצר נקבעה לסוף דצמבר והוקדמה לסוף נובמבר 2008. ביקשתי שהצוותים הזוטרים יפגשו לפגישת עבודה ונעניתי בשלילה".



בלינקוב התפרץ לדבריו וטען: "אני מכחיש. אתה פנית אלי? אם יש למישהו טענות לגוף מסוים מן הראוי שיפנה לראש הגוף ולא יפנה לעיתונות".



פרופ' משה קווה, מ"מ יו"ר הות"ת, אמר כי "איך אפשר לנהל שיחה ברמה כזו? קיבלנו על הראש ממשרד האוצר שאנו עוקפים אותו. לפני הישיבה אצל רה"מ היתה ישיבה עם בלינקוב שהתפוצצה לאחר 10 דקות. בלינקוב שלח אותנו לרה"מ. למחרת אולמרט החליט להעביר 515 מיליון שקל. לא עלה על דעתנו שהסיכון הזה לא ימומש.



פרופ' צבי הכהן, יו"ר הסגל האקדמי באוניברסיטת בן גוריון, טען כי "זה לא פעם ראשונה שהאוצר מתכחש להסכמים". פרופ' צבי גליל מאוניברסיטת תל אביב טען כי "אנו על סף קריסה. אני מבקש מהאוצר לבצע הפשרה מיידית לאוניברסיטאות של 700 מיליון שקל. נצטרך לתת חצי משכורת וליישם החלטת רה"מ להעביר 515 מיליון שקל. אני מתחנן לקיים מו"מ בתום לב ולא לשים עזים. אתם טובים בסינדול". ברוורמן אמר כי לא יתכן שבמשטר מתוקן רה"מ יקבל החלטה והפקידים לא יממשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully