וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: דלק רכב אינה מחוסנת מפני המיתון אך מהווה הזדמנות קנייה מעניינת

Byte and Switch

10.11.2008 / 11:06

בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת יתר' עם זאת לגבי מחיר היעד העריכה גלזר, שלא ניתן לקבוע אותו כעת והוא נמצא בבחינה מחודשת


לקראת פירסום דו"חות רבעון שלוש לשנת 2008 של ביום רביעי הקרוב ה-12 בנובמבר, מעריכים בבית ההשקעות לידר שוקי הון כי "דלק רכב אינה מחוסנת מן המיתון והיא צפויה לחוות פגיעה במכירות כמו גם בשיעורי הרווחיות, גם כתוצאה מהשינוי בשערי היין והדולר".

יחד עם זאת מדגישה האנליסטית ליאת גלזר מלידר כי מחיר מניית דלק רכב מהווה כיום הזדמנות קניה מעניינת, כאשר היא מבטאת תשואת דיבידנד של כ-15% לשנת 2009. בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת יתר' עם זאת לגבי מחיר היעד העריכה גלזר, שלא ניתן לקבוע אותו כעת והוא נמצא בבחינה מחודשת.

דלק רכב סיימה את הרבעון השני ברמת מלאי גבוהה יחסית ושערי המטבעות נוחים יחסית במהלך הרבעון השלישי הצפויים לתרום לשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון השלישי. דלק רכב מכרה במהלך הרבעון השלישי כ-11,920 רכבי מאזדה ופורד, גידול של כ-30% לעומת הרבעון המקביל. מכירות החברה הן בשיעור של 23.4% מכלל מכירות השוק ברבעון השלישי.

לדברי גלזר "ההתחזקות המשמעותית של היין ושל הדולר ביחס לשקל מעלה את הסיכוי לגידול במכירות דגמי פורד על חשבון רכבי המאזדה. כמו כן, בהנחה כי שערי המטבעות יישארו ברמות הנוכחיות גם במהלך 2009 צפוייה ירידה חדה בשיעור הרווחיות של החברה, לרמת שיעור רווח גולמי של 15%".

ב-20 בדצמבר צפוי ליפול הפור עם הודעה רשמית של רשות המיסים על מחירי שווי קבוצות הרכב המעודכנים לשנת 2009. בתחילת ספטמבר הודיעה רשות המיסים כי נכון לאותה עת צפויה הורדה של כ-5% במחירי הרכבים. הזינוק הנוכחי בשערי היין והדולר צפוי להקטין משמעותית את הירידה אותה לה ציפתה הרשות. הקיטון הנוכחי בשווי קבוצות הרכב מושפע גם מן הירידה בשיעור המס מ-78% ל-75%.

גלזר צופה כי תוצאות הרבעון הרביעי בשנת 2008 של דלק רכב יהיו חלשים משמעותית ביחס לתוצאות השיא של רבעונים קודמים. בלידר מעריכים כי דלק רכב תמסור ברבעון הרביעי כ-6,300 רכבים בלבד, קיטון של כ-44% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

"חוסר הוודאות באשר למחירי הרכבים בינואר והקשיים עימם מתמודדות חברות ההשכרה והליסינג הם שהביאו לעצירה כמעט מוחלטת של הזמנות בשוק" אומרת גלזר. מנגד היא מוסיפה "העלייה בשער היין ברבעון הרביעי אינה צפוה להשפיע על תוצאות הרבעון, כאשר דלק רכב עדיין נהנית מהגנות על הרכבים אותם רכשה בחודשים האחרונים".

בשנת 2009 צופים בבית ההשקעות קיטון במכירות הרכבים ביחס ל-2008, ירידה ברווחיות כתוצאה מהתחזקות היין היפני, מנגד יושק הדגם החדש של המאזדה 3 הצפוי לשמש כיתרון תדמיתי עבור החברה. נכון למחירה כרגע, מניית דלק רכב צפוייה להיגרע ממדד 25 בעידכון המחירים הקרוב בתחילת ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully