וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפניקס: "אנחנו עדיין רוצים את אקסלנס - אנחנו לא גוף שמבטל חוזים"

חגי עמית

10.11.2008 / 12:09

אהוד שפירא: "צריך רק לראות איך נתאים את תנאי העסקה למציאות החדשה שנוצרה"



"העולם עובר רעידת אדמה. שינוי משמעותי. הפרמטרים הכלכליים של כל העסקות בשוק ברחו מהמגרש. מתוך אחריות כלפי בעלי המניות של הפניקס, אנחנו בוחנים משפטית את העסקה לרכישת אקסלנס מחדש", כך אמר אתמול אהוד שפירא, יו"ר חברת הביטוח הפניקס.



חברת הביטוח הפניקס חשפה בשבוע שעבר את נוסחת המחיר שלפיו היא עשויה לרכוש מרוני בירם וגיל דויטש 40% מבית ההשקעות אקסלנס. (40% מבית ההשקעות כבר נרכשו מידי בירם ודויטש ב-2005). העסקה, עליה סוכם בימי הגאות של סוף 2005, עשויה לכרות לחברת הביטוח בור גדול בדו"חות, שיתפרסמו בימים פחות טובים.



האופציה של בירם ודויטש למכור את יתרת האחזקות שלהם (20.5% לכל אחד) עד 2010 מתבססת על ההון העצמי והרווח הנוכחיים של אקסלנס. המשקפים לאקסלנס מכפיל רווח של יותר מ-16 וגוזרת לבית ההשקעות שווי של 2 מיליארד שקל - פי ארבעה משוויו בבורסה.



"אנחנו לא יכולים לומר 'אנחנו שמים כיסוי עיניים ומתעלמים ממצב השוק'. אבל אנחנו עושים את המהלך של בדיקת העסקה מעמדת חוזק. גייסנו כבר את הכסף לעסקה הזו לפני שנה. כל הכסף לעסקה הזו נמצא אצלנו בקופה ומשתקף בדוחות - ואנחנו יכולים לבצע את העסקה אם נרצה. ההון העצמי שלנו יכול לסבול את העסקה.



מ-2007 בכל רבעון אנחנו מחשבים את שווי אופציית הפוט הזו, משווים את שווי העסקה לשווי של אקסלנס - ומבצעים את ההפרשות המתחייבות", הוסיף שפירא. "יש גם צד שני לעסקה. אלו הם רוני בירם וגיל דויטש. ברגע שנדע מה אנחנו רוצים - נשב איתם. ההיגיון הכלכלי של העסקה הזו נשאר בעינו. אקסלנס הרי משלימה במוצריה את המוצרים שהפניקס מציעה למבוטחיה. צריך רק לראות איך נתאים את תנאי העסקה למציאות החדשה שנוצרה. לא בהכרח נדבר רק על המחיר. המחיר הוא רק אחד הפקטורים. אפשר לדבר גם על תאריך המימוש. אני לא יודע עדיין מה הפרמטרים. אבל צריך לזכור שאנחנו עדיין רוצים את אקסלנס. אנחנו לא גוף שמבטל חוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully