וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם הירשזון אושפז באיכילוב בעקבות מיחושים עזים בחזה

עפרה אידלמן

10.11.2008 / 12:30

שר האוצר לשעבר אושפז אתמוך במחלקה הקרדיולוגית באיכילוב, שם הוא עובר בדיקות



שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, אושפז אתמול (ראשון) במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים איכילוב, לאחר שחש מיחושים חזקים בחזה. להירשזון עבר של בעיות לב והוא נמצא כעת בבדיקות בבית החולים.



בימים אלה מתנהל נגדו משפט בבית המשפט המחוזי בתל אביב הגין גניבה של 2.5מיליון שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית ועמותת ניל"י שבראשן עמד. אתמול נגזר דינו של אחד העדים המרכזיים בפרשה, עובדיה כהן, שהורשע, לפי הסדר טיעון, בגניבת עשרה מיליון שקלים מכספי הסתדרות העובדים ועמותת ניל"י.



בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול על כהן, שהיה מנהל אגף הכספים בהסתדרות העובדים הלאומית , ארבע שנות מאסר ושמונה חודשים. על פי הרשעתו, כהן העביר כ-2.5 מיליון שקל להירשזון ו-5.5 מיליון לאחיו, דוד כהן, שהיה שליח בעמותת ניל"י והסתבך בחובות הימורים.



השופט דוד רוזן קבע שכהן ניצל את תפקידיו כדי להשתמש בקופת הגופים הציבוריים כ"מסחטת כספים" למקורבים לו; "הנאשם התנהל בשחיתות ולאורך שנים טבע בסחי שיטותיו לגניבת כספי ציבור והעברתם לכיסו ולכיסי גזלנים דומים לו. חומרת מעשיו של הנאשם בולטת למרחוק. מעשים אלה היו צריכים להובילו אל מאחורי חומות הכלא לשנים רבות וממושכות".



השופט הוסיף שכהן היה כפוף להירשזון ועשה את מעשי הגניבה בעצה אחת אתו. "הנאשם פעל בנתיב רווי מסוס ודומן, נתיב שהותווה על ידי הירשזון", כתב. רוזן הוסיף כי סנגורי כהן, עו"ד גדי זילברשלג ואלי כהן, "השכילו להגיע להסדר טיעון".



אתמול הושמעו בבית המשפט גם הטיעונים לעונשו של אחי עובדיה, דוד כהן, לפי הסדר הטיעון שחתם. התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל עליו כחמש שנות מאסר. סנגורו של דוד כהן, עו"ד אהרון רוזה, טען שעונשו צריך להיות רבע מעונשו של עובדיה, משום שעובדיה היה "החתול ששומר על השמנת", ושהוא לא נהנה מהכספים שגנב, אלא העבירם לנושיו מהשוק האפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully