וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי על מניית סמייל: המלצת 'קנייה' במחיר יעד של 34 שקל

TheMarker

10.11.2008 / 12:43

מצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות ו-EBITDA של 64 מיליון שקל


012 סמייל צפויה לפרסם את דו"חותיה הכספיים ביום רביעי ה-12 לנובמבר. במקביל יתפרסמו תוצאות חברת האם אשר כוללות גם את תוצאות חברת הבת סמייל מדיה. הרבעון השלישי נחשב עונתית לרבעון חזק עבור חברות התקשורת הבינלאומיות בשל היותו רבעון קיץ אשר מתאפיין בתיירות מרובה.

בסקירה שמפרסם היום בית ההשקעות אי.בי.אי מעריך האנליסט אורי ליכט כי מגמת הירידה בהכנסות סמייל ברבעונים האחרונים תימשך, בשל הדולר הנמוך והפחתת פעילות ה-Hubbing. עם זאת מצפים באי.בי.אי להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות ו-EBITDA של 64 מיליון שקל. מחיר היעד של מניית סמייל 34 שקל בהמלצת 'קנייה'. מהמחיר גזרו בבית ההשקעות גם המלצת 'קנייה' למניית אינטרנט זהב במחיר יעד של 26 שקל.

סמייל ניצבת בפני תקופה מאתגרת במיוחד בה מתחרים חדשים עומדים להיכנס והישנים מגבירים נוכחות. עם זאת מזכירים באי.בי.אי כי "בבעלותה של סמייל מותג חזק ומערך שירות יעיל. בנוסף החברה ממשיכה לגייס מנויים לתחום הטלפוניה הקווית".

לדברי ליכט "האיום העיקרי שעומד בפני סמייל ואינטרנט זהב הוא כניסתה של פרטנר לתחום ה-ISP. בתחילת 2009 צפויה פרטנר להשיק את השירות שהערכות הן שחוזקה ומיצובה של פרטנר בשוק התקשורת תאפשר לה לקחת נתח שוק של 6-8% בתוך כשנה. תחום האינטרנט מהווה כ-50% מהכנסות סמייל לכן קיים חשש אמיתי לירידה בהכנסות כבר ב-2009".

בפועל מעריך ליכט כי "הפגיעה תהיה חלשה וסמייל תדע לפצות לפחות על חלק מהפגיעה באמצעות מבצעי שיווק מכירת מוצרים נלווים ופרסום. בנוסף יש לזכור כי האיום של כניסה לפעילות השיחות הבינלאומיות מצד חברות הסלולר הוסר בשל קשיים שמעמיד הרגולטור על כניסה של הסלולר לתחומים חדשים".

הרבעון השלישי מתאפיין בתוצאות טובות של מגזר הטלפוניה אשר צפוי ליהנות בעיקר מהגידול בתיירות היוצאת ומתחילתה של תקופת החגים. מנגד הדולר הנמוך שאפיין את הרבעון השלישי והפחתת היקף פעילות ה-Hubbing ימשיכו להכביד על הצמיחה בשורה העליונה. ליכט מעריך כי הכנסות בהיקף 142 מיליון שקל בתחום השיחות הבינלאומיות בהשוואה ל-132 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-158 מיליון שקל במקביל.

כלכלני אי.בי.אי מעריכים כי תחום הטלפוניה ימשיך להתחזק והחברה תצליח לגייס ברבעון השלישי כ-12 אלף מנויים חדשים לרמה של 87 אלף מנויים. תחום ה-ISP צפוי להוסיף ולצמוח אך בקצבים נמוכים מבעבר. פעילות ה-DATA של החברה שהיקפה כ-25 מיליון שקל ברבעון תושפע מהיחלשות הדולר ולכן לא צפויה צמיחה בתחום זה.

ברבעונים האחרונים מצליחה סמייל להציג שיפור קל אך עקבי ברווחיות באי.בי.אי מעריכים כי גם ברבעון שלוש נראה את המשך המגמה. הסיבה העיקרית לשיפור ברווחיות נובעת מהפסקת פעילות ה-Hubbing שסובלת מרווחיות נמוכה. בנוסף ממשיכה החברה כל העת בבחינת הוצאותיה התפעוליות ובהמשך תהליכי הייעול. בבית ההשקעות מעריכים EBITDA של 64 מיליון שקל המהווה 23.4% מהמכירות.

בשל הפסקת שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט באתר MSN צפויה אינטרנט זהב לאחד בפעם האחרונה את תוצאות שיתוף הפעולה הרבעון. במקביל צפויה החברה לרשום הכנסה חד פעמית בהיקף של 20-25 מיליון שקל בעקבות תקבול ממיקרוסופט כפיצוי על הפסקת השת"פ. באי.בי.אי מעריכים כי עיקר ההפסדים של סמייל מדיה הגיעו בעקבות אתר MSN ולכן החל מהרבעון הבא אנו צפוייה ירידה דרמטית (עד 50%) בהכנסות אך מנגד תרשום החברה דווקא שיפור ברווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully