וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר און: יצרנו בישראל חיסכון פנסיוני איכותי ומערכת תמריצים שפועלת על מנת לעודד משיכה קצבתית

TheMarker

10.11.2008 / 13:16

הדברים נאמרו בדיון בועדת הכספים בבעיות בשוק האג"ח הקונצרני



"יצרנו בישראל בעשור האחרון חיסכון פנסיוני איכותי, תחרותי, ומערכת תמריצים שפועלת על מנת לעודד משיכה קצבתית" - כך אמר היום שר האוצר רוני בר און בדיון מיוחד בועדת הכלכלה בנושא הצעות להתמודדות עם המשבר בשוק האג"ח הקונצרני והשלכותיו על ציבור החוסכים. בר און הוסיף כי "הציבור עד כה מתנהל בבגרות ואחריות, נרשמה רק עלייה קטנה במשיכות מקופות הגמל מאז פרוץ המשבר. הירידות בחסכונות הציבור הן טבעיות כאשר שוק ההון נפגע כתוצאה מהמשבר העולמי, יש להיות ערים לכך שבשנים האחרונות הכספים שהושקעו השיגו תשואות מצוינות ואין זה נכון לקבל החלטות על סמך טווח זמן קצר. אנו עם אצבע על הדופק, וכאשר נרגיש כי הגיע הצורך לפעול נעשה זאת ללא היסוס".



בר און דיבר על הכלים שעומדים בפני האוצר לטיפול בבעיות שיוצר המשבר העולמי בהדגישו כי "התערבות צריכה להיות רק בזמן ובמקום המתאימים. עלינו לפעול כרגע ללא שום שיקולים פוליטיים, יש להתעלם ממערכת הבחירות שמתחילה, ולפעול רק למען האזרחים וללא שיקולים סקטוריאליים".



בדיון, שכינס יו"ר ועדת הכספים ח"כ אבישי ברוורמן, השתתפו מלבד שר האוצר גם מנכ"ל משרדו ירום אריאב וידין ענתבי הממונה על שוק ההון במשרד האוצר. הדיון נערך במסגרת שרשרת הדיונים המיוחדים שנערכו בוועדה מאז פרוץ המשבר.



ח"כ חיים אורון אמר כי הוא "מכבד את דבריו של שר האוצר ואת העובדה שהוא מבין שמילים הן חשובות ביותר במיוחד במצב רגיש שכזה, ועל כן הוא מדבר הזהירות. מצד שני ישנו משבר אמיתי. הרגעה היא לא חזות הכל. אני מוטרד מאוד מהיכן שנמצאים כספי הפנסיה של אזרחי ישראל, זוהי בעיה חברתית וכלכלית. ישנם כספים רבים שמושקעים במכשירים לא יציבים, אני מבקש תשובה לגבי הרעיון של רשת ביטחון על מנת למנוע מצב שיתעוררו מצבים שלא נוכל להתמודד עימם".



ח"כ שי חרמש התריע על בעיות בשקיפות ואמר כי "לוקחים קופות שנחשבות לסולידיות, וכאשר מבררים לעומקם של דברים מתברר כי 20% מהכספים בהן מושקעים במניות ועוד כ-30% באג"ח קונצרני. קופות שנחשבות סולידיות לא יכולות להכיל 55% ספקולטיביים. זוהי מסקנה ברורה שעולה מהמשבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully