וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציבור לא היה מודע לסיכונים בהשקעה באג"ח"

ח"כ אבישי ברוורמן אמר כי רק עתה מבין הציבור לאיזו סכנה חשופים חסכונותיו. בר-און: עדיין מוקדם לקבל החלטות ולהתערב

"המשבר הכלכלי ימשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה. הציבור צמא לתשובות ברורות ולהבהרות בנושא שחשוב לו ביותר - חסכונותיו לטווח הארוך. רבים מהאזרחים סברו בטעות כי השקעה באג"ח קונצרני היא בטוחה, ולא ידעו כי השקעה מסוג זה טומנת בחובה סיכונים רבים, ורק כעת, בזמן משבר שכזה, מתבהרת להם מלוא התמונה ולאילו סיכונים נחשפו חסכונותיהם". כך אמר היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן, בדיון מיוחד בנושא ההתמודדות עם המשבר בשוק האג"ח הקונצרניות.

בדיון השתתפו שר האוצר רוני בר-און, מנכ"ל משרדו ירום אריאב, והממונה על שוק ההון במשרד האוצר ידין ענתבי. בר-און אמר בדיון כי "יצרנו בישראל בעשור האחרון חיסכון פנסיוני איכותי ותחרותי ומערכת תמריצים שפועלת על מנת לעודד משיכה קצבתית. הציבור עד כה מתנהל בבגרות ואחריות, נרשמה רק עלייה קטנה במשיכות מקופות הגמל מאז פרוץ המשבר.

"הירידות בחסכונות הציבור הן טבעיות, כאשר שוק ההון נפגע כתוצאה מהמשבר העולמי. יש להיות ערים לכך שבשנים האחרונות הכספים שהושקעו השיגו תשואות מצוינות ואין זה נכון לקבל החלטות על סמך טווח זמן קצר. אנו עם אצבע על הדופק, וכאשר נרגיש כי הגיע הצורך לפעול נעשה זאת ללא היסוס".

ח"כ חיים אורון, מיוזמי הדיון, אמר: "הרגעה היא לא חזות הכל. אני מוטרד מאוד מהיכן שנמצאים כספי הפנסיה של אזרחי ישראל, זוהי בעיה חברתית וכלכלית. ישנם כספים רבים שמושקעים במכשירים לא יציבים. אני מבקש תשובה לגבי הרעיון של רשת ביטחון על מנת למנוע מצבים שלא נוכל להתמודד עימם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully