וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה למשכנתאות זה דבר טוב: בפסגות מנפקים המלצת "תשואת יתר" למזרחי-טפחות על רקע פעילותו בתחום

רותם סלע

10.11.2008 / 13:42

בבית ההשקעות מעניקים לבנק מחיר יעד של 26.6 שקל הגבוה ב-26% ממחיר המנייה בפתיחת המסחר היום


בית ההשקעות פסגות מעניק המלצה של "תשואת יתר" לבנק ונוקבים במחיר יעד של 26.6 שקל. מחיר הגבוה ב-26% ממחיר המנייה בפתיחת המסחר היום. לפי בית ההשקעות, בארה"ב החל המשבר על רקע משבר משכנתאות שמוטט את ענקי ההשקעות האמריקאיים והוריד את המערכת הפיננסית העולמית על ברכיה, אך בישראל מצבת משכנתאות גדולה מהווה דווקא יתרון יחסי.

"בעוד לפעילות הבנקאית המסורתית רגישות גבוהה ומיידית למצב המקרו, לפעילות המשכנתאות יתרונות המאפשרים לה ליהנות מתנודתיות נמוכה יותר הן בסעיפי ההכנסות והן בהפרשה לחובות מסופקים", כותבות האנליסטיות לימור גרובר ורונית חלימה ומציינות כי 49% מסך האשראי של מזרחי טפחות מופנה לתחום המשכנתאות.

בין היתרונות של תחום המשכנתאות מציינים בפסגות את היקף הבטוחות הגבוה והעדר עיסקאות Non-Recourse. העיסוק האינטנסיבי בתחום זה גורמת לכך שדו"חות הבנק מאופיינים ביציבות בשיעור ההפרשות לאורך השנים, טוענות גרובר וחלימה. "אמנם בתקופות שגשוג שיעור הצמיחה של הרווח מתון יותר, אולם הפיצוי בא לידי ביטוי בתקופות קשות בהן נהנה הבנק מיציבות יחסית ברווחיו".

לפי גרובר וחלימה, הנוכחות המשמעותית של הבנק בתחום המשכנתאות נובעת מניסיונם של הבנקים הקטנים לנגוס בנתח השוק של לאומי והפועלים במגזר הקמעונאי. "במזרחי טפחות מתבטאת האסטרטגיה ברכישות במקביל למינוף פעילות המשכנתאות הקיימת. מבין הצעדים שננקטו ניתן לציין את הצעת הרכש ומיזוג טפחות מחד ורכישת בנק יהב מאידך".

את סקירת המניה נועלות האנליסטיות בדיון בתדמית שנוצרה למגזר המשכנתאות על רקע המשבר הפיננסי. "על אף השם הזהה אין מקום להשוואה בין ענף המשכנתאות בישראל לזה שבארה"ב", טוענות חלימה וגרובר המציינות בין השאר כי בישראל הביטחונות כוללות את כל הנכס ולא רק את האחוז מהנכס שממומן על ידי הבנק וכן את הוראות המפקח על הבנקים על הלימות הון המעניקות לבנקים תמריץ שלילי על משכנתא המממנת מעל ל-60% משווי הנכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully