וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפיות האינפלציה של מחזיקי אגרות החוב של גזית גלוב: 5.1%; הפתרון: מכירת האגרות הצמודות בשורט

טל לוי

10.11.2008 / 14:46

משקיעים מתוחכמים מנסים להרוויח מסגירת פער האינפלציה: רוכשים אגרת שקלית ומוכרים בחדר אגרת צמודה


בבנק ישראל מעריכים כי האינפלציה תתכנס לטווח היעד (1%-3%) כבר באמצע 2009, אולם המשקיעים המחזיקים באגרות החוב של גזית גלוב כנראה סבורים אחרת. לדעתם, ציפיות האינפלציה בישראל עומדות על לא פחות מ-5% - כך עולה מתשואות האגרות.

לחברת הנדל"ן גזית גלוב יש 7 סדרות של אגרות חוב. האגרות מסדרה ו' הן שקליות (כלומר אינן צמודות למדד), נפדות בתחום המחצית הראשונה של 2018 ומציעות תשואה של 15.8%. לעומתן, האגרות מסדרה ג' הן צמודות מדד והם נפדות רק שנה וחצי לפני כן. עם זאת, האגרות הצמודות מציעות תשואה של 10.7%.

מאחר ותקופת הפדיון קרובה יחסית, הרי שההבדל המשמעותי בין האגרות הוא האינפלציה ובמקרה זה מדובר בפער של 5.1% המייצג את ציפיות האינפלציה של מחזיקי האג"ח. גם היקף סדרות האג"ח דומה למדי: סדרה ג' היא בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים וסדרה ו' בהיקף של 1.43 מיליארד שקלים.

מקובל למדוד את ציפיות האינפלציה בעיקר בשוק אגרות החוב הממשלתיות וכאן כבר ניכרים פערים משמעותיים: אגרת חוב שקלית מסוג שחר (סדרה 2682) המיועדת לפדיון בתום הרבעון הראשון של 2014 מציעה כיום תשואה של 5.4%. לעומת זאת אגרת ממשלתית צמודת מדד מסוג גליל (5470) המיועדת לפדיון רק חצי שנה לפני כן מציעה תשואה של 3.60%. הפער בין האגרות מייצג ציפיות אינפלציה של 1.8% - קרוב מאד להערכת בנק ישראל.

קונים שקלי – מוכרים צמוד בחסר

פעיל בשוק ההון מסביר כי הפער בין האגרות הוא סוג של עיוות. סיבה אפשרית ליצירת העיוות הוא שאגרת החוב הצמודה נסחרת גם במדד התל בונד - מה שמבטיח לה סחירות גבוהה בהרבה לעומת האגרת השקלית. מי שרוכש את כל מדד התל בונד (למשל באמצעות תעודת סל) מזרים ביקושים גם לאגרת של גזית גלוב ולכן מעלה את ערכה.

כך או כך, ל-TheMarker נודע כי כבר יש מי שמנצל את העיוות שנוצר: בשוק יש לא מעט שחקנים שסבורים שהאינפלציה תהיה נמוכה מ-5% ולכן הם מעוניינים להרוויח מהמועד שבו פער התשואות יצטמצם מ-5% לסביב 2%.

משקיע שכזה לא מתעניין בשאלה כיצד ייסגר הפער: האם התשואה של האגרת הצמודה תעלה או שאולי התשואה של האגרת השקלית תרד. משקיע שכזה מתעניין בפער הקיים ותו לא.

הדרך להרוויח מסגירת הפער היא לרכוש את אגרות החוב השקליות ומן הצד השני למכור בחסר (שורט) את האגרות הצמודות. מכירה בחסר היא מכשיר שמאפשר להרוויח מירידה במחיר האגרת. עיון ביתרות השורט של הבורסה מעלה כי לאגרת הצמודה יש לא מעט יתרות שורט לעומת האגרת השקלית שאותה איש אינו מוכר בחסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully