וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG: הפסד ענק של 25 מיליארד דולר ברבעון

נוכח מצבה המידרדר של ענקית הביטוח, החליט הממשל האמריקאי להרחיב את תוכנית הסיוע לחברה להיקף של 150 מיליארד דולר

ענקית הביטוח האמריקאית AIG שעמדה בפני קריסה וניצלה בזכות מימון חירום של הממשל האמריקאי, קיבלה תוספת לחבילת החילוץ שלה, להיקף של 150 מיליארד דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. הרחבת תוכנית החילוץ נעשתה בעקבות ההפסד שהציגה היום החברה, זה הרבעון הרביעי ברציפות. החברה דיווחה על הפסד שיא של 24.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

במסגרת השינוי, ממשלת ארה"ב תפחית את גובה ההלוואה – בסך 85 מיליארד דולר – שהצילה את AIG בספטמבר, ותעמיד את היקפה על 60 מיליארד דולר בלבד. בנוסף, תקנה הממשלה מניות של החברה ב-40 מיליארד דולר וביטוחי משכנתאות שלה ב-52 מיליארד דולר. השינוי יכלול גם הורדת ריבית על ההלוואה והקלה בתנאי האשראי.

כאשר התוכנית תושלם, משלמי המסים האמריקאים יזרימו בסך הכל 150 מיליארד דולר ל-AIG - הסיוע הנרחב ביותר שהעניקה ממשלת ארה"ב לחברה פרטית. העסקה החדשה, בניגוד לקודמת, תהפוך את הממשלה לבעלת מניות ב-AIG לטווח הארוך.

במהלך היסטורי רכשה ממשלת ארה"ב בספטמבר את AIG, בצעד השקול להלאמה, במטרה למנוע את קריסתה. הבנק הפדרלי הסכים להלוות לחברה 85 מיליארד דולר בתמורה ל-79.9% ממניותיה. AIG נקלעה לקשיי נזילות בגלל חשיפתה הרבה לני"ע נגזרי משכנתאות שהסבו לה הפסדי ענק. ממשלת ארה"ב חששה כי התמוטטותה תגרום לגל הלם בשווקים, שימיט אסון על המערכת הפיננסית.

  • עוד באותו נושא:
  • aig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully