וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מעלים המלצה לכי"ל במחיר יעד גבוה ב-31% מהמחיר בשוק: "במחיר הזה שווה לקחת סיכון"

נתן שבע

10.11.2008 / 15:42

"הביקוש בשוק הדשנים פחת משמעותית בשבועות האחרונים אך המניה מתמחרת תסריט פסימי מידי", כותבים שם


"במחיר הזה שווה לקחת סיכונים. מתמחרת תסריט פסימי יתר על המידה". כך כותבים בכלל פיננסים שמעלים היום את המלצתם למניית כי"ל ל-45.7 שקל - 31% מעל למחירה של המניה בשוק.

"תמונת הביקושים בשוק הדשנים אמנם הורעה משמעותית בשבועות האחרונים, אך המניה מתמחרת תסריט פסימי מידי", כותבים האנליסטים. תיקון צפוי במחירי הסחורות, מלאים נמוכים, תמחור פסימי של מחירי הדשנים, דחייה בהגדלת היצע הדשנים לאור משבר האשראי וירידה בהוצאותיה של החברה מובילים את האנליסט אבירן רביבו לשינוי ההמלצה.

היציאה המהירה של הכסף הספקולטיווי מהשוק הובילה לנפילה מהירה בסחורות וללחץ על מניות הדשנים, מציין רביבו. האנליסט מעריך כי מחיר המניה היום בשוק מגלם מחיר של 350-400 דולר לטון אשלג - תרחיש שנמצא בסבירות נמוכה. הוא צופה כי מחיר האשלג יגיע לסביבות של 550 דולר לטון ב-2009 כך שכמויות המכירה של כי"ל יפחתו ל-4.2 מיליון טון בשנה הקרובה. רביבו חותך את תחזית מחיר הפוספאט ב-25% ממחירו הנוכחי ל-550 דולר. רביבו מעריך עוד כי מצוקת האשראי תבלום את מרבית התוכניות לפיתוח העתידי של מכרות אשלג, שהן תוכניות עתירות הון. בטווח הבינוני מדובר בחדשות מצוינות לחברות הדשנים שיוכלו לשמור על מעמדן התחרותי בשוק הריכוזי הזה.

עוד מעריכים בכלל פיננסים כי כי"ל תבלוט ב-2009 עם תזרים תפעולי חזק, מאזן יציב ותשואת דיווידנד גבוה של 10%-7%. מנגד, מנה רביבו שני גורמי סיכון: ירידה בביקוש תעשיית האתנול והתחזקות הדולר. "תעשיית האתנול מתמודדת עם הרעה משמעותית. תחזיות צריכת התירס לשנה הקרובה על ידי משרד החקלאות האמריקאית עלולה ללחוץ על מחירו בטווח הקצר. יחד עם זאת, לאובאמה מסורת ארוכת שנים של תמיכה במדיניות סבסוד החקלאים ותעשיית האתנול", כותב רביבו. בנוסף התחזקות הדולר פוגעת בכושר הקנייה של חלק מצרכניות הסחורות החקלאיות הגדולת בעולם.

חדשות נוספות מגיעות מיצרניות האשלג הרוסית אורלקלי. ממשלת רוסיה מעוניינת לפתוח מחדש את החקירה ביחס להצפה הגדולה שאירעה בשנת 2006 ב"מכרה 1" של אורלקלי, הצפה אשר השביתה כושר ייצור בהיקף של 1 מיליון טון אשלג בשנה. עפ"י דיווח של עיתון רוסי, הקנס בו תחויב אורלקלי, אם תימצא אשמה ואחראית לנזקים שנגרמו למדינה ולצדדים שלישיים, עשוי להגיע לכ-50 מיליארד דולר - על סמך אומדן נזק לפי מחירי האשלג כיום.

האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון מעדכן כי שווי השוק של אורלקלי כעת, לאחר שהיא מתרסקת בכ-35%-30% במסחר בלונדון, הינו כ-5 מיליארד דולר. "הלאמה פוטנציאלית של אורלקלי (תקדים מוכר - חברת הנפט הרוסית יוקוס אשר הולאמה בשנת 2005 לאחר שהושת עליה חבות מס של כ-30 מיליארד דולר), תהיה בוודאי בעלת השפעות שונות על מפת השחקנים בשוק היצע האשלג העולמי אם כי עדיין לא הגענו למצב זה", כותב בורגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully