וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' הורידה תחזית דירוג האשראי ל-6 שווקים המתעוררים

סוכנויות הידיעות

10.11.2008 / 15:43

פיץ' הורידה הדירוג האשראי של רומניה, הונגריה, קזחסטן ובולגריה בעקבות המשבר הפיננסי



חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה היום את תחזית הדירוג של שש כלכלות מתעוררות, בעקבות המשבר הפיננסי העולמי והחשש כי ההאטה הגלובלית תהפוך למיתון. בנוסף, הורידה פיץ' את דירוג האשראי של ארבע כלכלות מתפתחות - רומניה, הונגריה, בולגריה וקזחסטן.



מפיץ' נמסר כי תחזית דירוג האשראי של דרום קוריאה, רוסיה, מקסיקו ודרום אפריקה הורדה ל"שלילית" מ"יציב". תחזית הדירוג של צ'ילה ומלזיה, לעומת זאת, הורדה ל"יציב" מ"חיובי". "השינוי הדרמטי בתחזית הכלכלית והפיננסית העולמית יפגע בכלכלה הריאלית ויקשה על קובעי המדיניות בשווקים מתעוררים", אמר דיוויד ריילי, ראש מחלקת הדירוג למדינות זרות של פיץ'.



ריילי הוסיף כי לקובעי המדיניות במדינות המתפתחות יש פחות מרחב תמרון ופחות יכולת לבצע טעויות מאשר מקביליהם במדינות המפותחות, למרות שיכולתם להתמודד עם המשבר הנוכחי גבוהה יותר מאשר בעבר. "הסכנה שהלחצים הכלכליים והפיננסיים יפגעו בכושר האשראי של השווקים המתעוררים התגברה, והדבר משתקף בתחזית הדירוג שפרסמנו היום", אמר ריילי.



הורדת תחזית הדירוג של פיץ' הגיעה לאחר בחירה של 17 שווקים מתעוררים, בתגובה להאטה העולמית וההידרדרות בשווקים הפיננסיים. פיץ' הורידה היום את דירוג האשראי של בולגריה, קזחסטן, הונגריה ורומניה, והותירה ללא שינוי את דירוג האשראי של ברזיל, סין, הודו, פרו, פולין, טייוואן ותאילנד. המשקיעים הזרים נמלטו בהמוניהם משווקים המתעוררים בעקבות המשבר המחריף, והובילו לנפילות חדות בשוקי המניות ובערך המטבע של אותן מדינות.



פיץ' שיבחה היום את הצעדים בהם נקטו הבנקים המרכזיים ברחבי העולם וגופים כמו קרן המטבע הבינלאומית (IMF), וציינה כי "הודות למהירות התגובה המרשימה והיקף הצעדים שננקטו, הסכנה שהמשבר בשווקים הפיננסים יהפוך למשבר אשראי רחב בהרבה שככה בצורה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully