וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: זהב הוא ההשקעה הבטוחה כרגע בשוק

TheMarker

10.11.2008 / 16:10

החוזה על הנפט זינק ב-4% על רקע הציפיות המעודדות כי חבילת ההצלה של סין של 600 מיליארד דולר וסיכום ה-G20 לעשות כל מה שנחוץ בכדי להחזק את השווקים הפיננסים, תגדיל את הביקושים לאנרגיה



המטבע היפאני פתח את השבוע בירידות שערים כנגד היורו והדולר, לאחר עליות בשוק המניות האסייתי שחיזקו את תאבון המשקיעים לסיכון והורידה את הביקושים ליין. המטבע הישראלי ממשיך לצבור כוח גם הבוקר ומוסיף לעליות של יום שישי. החוזה העתידי על הזהב עולה ב-2% הבוקר, לאחר הנפילה של הדולר כנגד היורו. להערכת אנליסט המט"ח רודיאן רחנייב מפינוטק העלייה במחיר חוזה הזהב נפילת הדולר הגדילה את הביקושים למתכת היקרה ומעמידה אותו בפוזיצייה של השקעה בטוחה אלטרנטיבית.



החוזה על הנפט זינק ב-4% על רקע הציפיות המעודדות כי חבילת ההצלה של סין של 600 מיליארד דולר וסיכום ה-G20 לעשות כל מה שנחוץ בכדי להחזק את השווקים הפיננסים, תגדיל את הביקושים לאנרגיה.



המטבע היפאני פתח את השבוע בירידות שערים כנגד היורו והדולר, לאחר עליות בשוק המניות האסייתי שחיזקו את תאבון המשקיעים לסיכון והורידה את הביקושים ליין. כעת נסחר היין סביב הרמות של 99.05 אל מול הדולר, סביב הרמות של 155.75 אל מול הליש"ט וסביב הרמות של 127.20 אל מול היורו.



שוק המניות באסיה קיבל תמיכה מהתאוששות הבורסה בוול סטריט ביום שישי, לאחר שביום ראשון, סין הוציאה לפועל תוכנית ענק להאצה כלכלית. סין הכריזה על חבילה של שוויה 600 מיליארד דולר מה שיכול לאותת על סיבוב של הוצאות משמעותי או הפחתה בריבית על ידי כלכלות מובילות בכדי לבלום את המיתון.



מדד הניקי 225 היפאני עלה ביותר מ-6% לאחר שהמהלך של סין נסך ביטחון במשקיעים. שוק המניות היה הברומטר לתיאבון לסיכון של משקיעי הקארי טרייד אשר קונים נכסים או מטבעות בעלי ריבית נמוכה ומנגד לווים את היין אשר מחזיק בריבית של 0.3% בלבד, הנמוכה ביותר בעולם המפותח.



בבריטניה, על פי ערוץ הידיעות CNBC, צפוי HSBC, הבנק הגדול בבריטניה, להכריז על 3.5 מיליארד דולר הפסדים מיחידת הצרכנים האמריקאים וקיצוץ של קרוב ל-600 עובדים באסיה על רקע משבר האשראי. כבר הבוקר נחלש הליש"ט כנגד העיקריים. כעת נסחר המטבע המלוכני סביב הרמות של 1.5700 אל מול הדולר וסביב הרמות של 0.8170 אל מול היורו.



דולר/שקל: המטבע הישראלי ממשיך לצבור כוח גם הבוקר ומוסיף לעליות של יום שישי. הבנק המרכזי הישראלי פרסם ביום ראשון כי השקעות זרות ישירות במשק הישראלי היו קרוב למיליארד דולר דרך הבנקים המקומיים בחודש ספטמבר, 2008 עליה של כמעט פי שלוש מחודש אוגוסט השנה אשר בו הוזרמו 362 מיליון דולר. השקעות זרות ממשיכות להגיע לישראל ולתמוך בכלכלה. כעת נסחר השקל סביב הרמות של 3.8000 אל מול הדולר.



זהב: החוזה העתידי על הזהב עולה ב-2% הבוקר, זאת לאחר הנפילה של הדולר כנגד היורו אשר הגדילה את הביקושים למתכת היקרה כהשקעה אלטרנטיבית, אך העליות נבלמו על רקע אי הוודאות לתחזית הכלכלית הגלובלית. הראלי בשוק המניות האסיאתי על רקע חבילת ההצלה של 600 מיליארד דולר בסין נתנה קצת בטחון למשקיעים כי התוכנית תתמוך בצמיחה בעולמית ותגדיל את הביקושים לזהב. כעת החוזה עתידי על הזהב נסחר סביב הרמות של 748.00 דולר לאונקיה.



נפט: החוזה על הנפט זינק ב-4% על רקע הציפיות המעודדות כי חבילת ההצלה של סין של 600 מיליארד דולר וסיכום ה-G20 לעשות כל מה שנחוץ בכדי להחזיר את השווקים הפיננסים לעמוד שוב על רגלם, תגדיל את הביקושים לאנרגיה. מבחינה תכנית רמת ההתנגדות המשמעותית עומדת על 65.00 דולר לחבית. כעת נסחר החוזה העתידי על הנפט סביב הרמות של 63.45 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully