וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות: המלצת 'קנייה' למלאנוקס - מתומחרת בחסר משמעותי

TheMarker

10.11.2008 / 16:44

בית ההשקעות אימץ מחיר יעד של 10.5 דולר למניה, 42% מעל למחיר השוק, מחיר היעד מגלם גישה שמרנית של האטה בעסקי החברה בעקבות ההאטה בעולם


הסיבה למחיר השפל של מניית הוא המומנטום השלילי של השוק והסחירות הנמוכה במנייה, כך מעריך היום האנליסט ליאור יוחפז מגאון בית השקעות. לדבריו סביר להניח שהתייצבות בשווקים ושיפור במצב המאקרו העולמי תביא לתיקון חד במחיר המניה.

בית ההשקעות העניק למלאנוקס המלצת 'קנייה' ואימץ מחיר יעד של 10.5 למניה, 42% מעל למחיר השוק, מחיר היעד מגלם גישה שמרנית של האטה בעסקי החברה בעקבות ההאטה בעולם.

מלאנוקס היא יצרנית מוליכים למחצה, המייצרת מתגים ומתאמים בתקן ביצועים גבוה המאפשרים תקשורת במהירות גבוהה בין שרתים, תשתיות תקשורת ומערכות אחסון מידע. מלאנוקס היא חברת "פאבלס", כלומר המחקר והפיתוח מתבצעים בישראל ואילו הייצור מתבצע במזרח על ידי קבלני משנה.

מוצרי החברה הם חלק מהפתרון הכולל והן משפרות ומייעלות את הביצועים של המערכת הכוללת כך שההחזר על ההשקעה עולה. תקן האינפינבנד בו חברת מלאנוקס היא מובילת שוק הוא תקן ביצועים גבוה המאפשר תעבורת נתונים מהירה ויעילה ומתמודד ביעילות עם האתגרים של מנהלי ה-IT בחברות

להערכת בית ההשקעות האטה כלכלית בעולם יכולה לפגוע בצמיחת ההכנסות של מלאנוקס. לדברי יוכפז "אחוז נכבד ממכירות תעשיית המחשוב עתיר הביצועים היא לחברות הפיננסים הגדולות בארה"ב המחיקות הגדולות יכולות להביא לקיצוץ בהשקעות במחשוב. על פניו נראה כי הפגיעה אם תהיה כזו תהיה מוגבלת בשל אחוז החדירה הנמוך של הטכנולוגיה והבלאי של הציוד הקיים המחייב החלפה". לדבריו היות ומאלנוקס אינה מוכרת למשתמש הסופי אין לה יכולת להעריך את היקפי המכירות למגזר הפיננסי.

מניית מלאנוקס ירדה מתחילת השנה בכ-67% למרות שלא התרחשה הרעה בעסקי החברה ועל אף שהכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון ה-3.

השווי הכלכלי של מאלנוקס על-פי המודל הריאלי והשמרני שנערך בבית ההשקעות עומד על 10.5 דולר למניה 35% מעל למחיר המניה הנוכחי. לדברי יוחפז "סביר להניח כי בטווח הקצר מחיר המניה יושפע מהמומנטום בשוק אך בטווח הארוך נראה כי היתרון הטכנולוגי ואיכות ההנהלה יעזרו לחברה לצלוח את המשבר הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully