וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 29 מיליארד דולר לענקית המשכנתאות המולאמת פאני מיי ברבעון השלישי; עשויה להזדקק לסיוע ממשלתי

סוכנויות הידיעות

10.11.2008 / 16:51

תוצאותיה של פאני מיי כללו מחיקות ערך בסך יותר מ-30 מיליארד דולר בעקבות המשבר בשוק הדיור בארה"ב



ענקית המשכנתאות האמריקאית המולאמת פאני מיי דיווחה היום על הפסד של 29 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2008 - ההפסד הרבעוני הגדול בתולדות החברה - בעקבות מחיקות ענק הקשורות לירידה בשווי הנכסים שבבעלות החברה.



בדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז שהולאמה על ידי ממשלת ארה"ב בספטמבר, דיווחה פאני מיי על הפסד של 29 מיליארד דולר ברבעון השלישי, או 13 דולר למניה, לעומת הפסד של 1.4 מיליארד דולר או 1.56 דולר למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. תחזיות הכלכלנים היו כי פאני תרשום הפסד של 1.60 דולר למניה.



תוצאותיה הרבעוניות של פאני כללו מחיקת ערך בסך 21.4 מיליארד דולר, לאחר שהמנכ"ל החדש, הרברט אליסון, הפחית את הערכת השווי של נכסי החברה, ומחיקה נוספת בסך 9.2 מיליארד דולר הקשורה למחירי הבתים הנופלים והעלייה במספר החובות האבודים.



המשבר החמור ביותר בשוק הדיור האמריקאי מאז השפל הגדול כבר הוביל את פאני מיי לרשום הפסדים של 9.4 מיליארד דולר מאז תחילת השנה, וההנהלה החדשה בראשותו של אליסון נוקטת בעמדה עגומה בהרבה בנוגע לעתידה הפיננסי של החברה, לעומת ההנהלה הקודמת בראשות המנכ"ל המודח דניאל מאד.



משרד האוצר האמריקאי הלאים בספטמבר את פאני מיי ואת ענקית המשכנתאות פרדי מאק, במטרה לבלום את משבר האמון בשתי החברות, אשר חייבות או ערבות להלוואות בסך של 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות האמריקאי. שתי החברות רשמו הפסדי ענק בעקבות משבר האשראי, והולאמו לאחר שחובותיהן הגיעו ל-1.6 טריליון דולר.



לאחר הלאמתן, הבטיח שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון להזרים 100 מיליארד דולר לפאני ופרדי במקרה הצורך, במטרה להגן עליהן מקריסה. מפאני מיי נמסר היום כי אם החברה תרשום רבעון קשה נוסף היא עשויה להזדקק להזרמת ההון הממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully